Clasa COVID-19. Milioane de copiii născuți în pandemie merg la grădiniță. Ce spun părinții?
Milioane de copii născuți în timpul pandemiei intră în sălile de clasă pentru prima dată în această toamnă. Newsweek discută cu părinții și experții despre pregătirea lor pentru grădiniță.
La cinci ani după ce pandemia de coronavirus a paralizat întreaga lume, majoritatea celor 3,6 milioane de copii născuți în Statele Unite în 2020 încep grădinița, oferind multor tineri prima lor incursiune într-un mediu școlar structurat.
Copilăria atipică pe care au trăit-o acești copii a lăsat o amprentă de neșters și asupra a milioane de părinți stresați, care s-au vazut nevoiți să facă față incertitudinii generate de carantine, obligativitatea purtării măștilor și îngrijirea copiilor.
Dar această perioadă de tulburări și izolare a creat și unele beneficii neașteptate, printre care timp de calitate petrecut în familie, un curs intensiv despre beneficiile jocului independent și mai puține îmbolnăviri, grație lipsei vizitatorilor, au declarat pentru Newsweek părinții „copiilor COVID-19“.
„Cred că sunt mai mult decât pregătiți“, a spus Dave Ruth, în vîrstă de 44 de ani, despre fiii săi gemeni de 5 ani, John și James. „Sunt încântat pentru ei. Cred că vor prospera“.
Ruth, din Stafford County, Virginia, a spus că John știe deja puțină spaniolă, limbajul semnelor de bază și citește cărți simple – toate acestea înainte de a fi pus piciorul într-o școală. „Nu au văzut niciodată o clasă de grădiniță“, a spus el. „În afară de distracția cu alți copii la locul de joacă și petrecerile de ziua prietenilor de ici-colo, în cea mai mare parte a timpului, au stat acasă cu mine și soția mea în primii ani, până când au început școala“.
Ruth a spus că fiii săi, care au început grădinița pe 11 august, au beneficiat de caiete de lucru acasă și de sesiuni pe YouTube. El crede că ar putea fi chiar mai bine pregătiți pentru grădiniță decât era fiul său mai mare, David, în vârstă de 15 ani, datorită, în parte, orelor suplimentare petrecute împreună acasă. „Cred că a fost foarte important“, a spus Ruth.
„Toate sentimentele“
Lindsay Scouras, în vârstă de 40 de ani, a spus că fiul ei de 5 ani, Nico, aștepta cu nerăbdare începerea școlii de luni de zile. El a frecventat grădinița la o bibliotecă din afara orașului Providence, Rhode Island, dar 3 septembrie a marcat debutul său ca elev de grădiniță. Vorbind înainte de prima lui zi, Scouras a spus că are „toate sentimentele“, adăugând: „Mă trezesc oscilând între «este atât de pregătit și abia aștept să-l văd cum se descurcă» și «Doamne, oare am făcut tot ce trebuia pentru a-l pregăti?». Abia a împlinit 5 ani, este încă un bebeluș“.
Scouras, care a descris în detaliu experiența sa de mamă în era COVID-19 pe site-ul The Everymom, a spus că a deveni mamă în timpul pandemiei a reprezentat o provocare unică atât pentru părinți, cât și pentru copii.

LECȚII ACASĂ Ruth cu (de la stânga la dreapta) soția Lorraine, gemenii James și John și fiul mai mare David. El a spus că fiii de 5 ani au beneficiat de pe urma pandemiei.
„Ne-a zguduit și ne-a făcut să ne întrebăm mereu dacă facem ceea ce trebuie“, a spus ea. „Și, știți, nu puteam face lucrurile normale pe care le-ai face când ai un copil – să mergi la grupurile de mame, să mergi la întâlniri de joacă și să-i duci la școală sau la creșă și să-i lași să socializeze“.
Ea nu și-a dat seama că Nico avea nevoie de terapie logopedică până la vârsta de doi ani, în mare parte din cauza izolării legate de pandemie. „Nu vorbea și am crezut că este normal, pentru că stăteam acasă cu copilul meu toată ziua“, a spus ea. „Abia când am mers la pediatru, acesta mi-a spus că ar trebui să poată spune 50 de cuvinte până acum. Când nu ai alți copii în jur cu care să-i compari, nu știi cu adevărat cum se descurcă“.
Crearea unor elevi independenți
La fel ca Ruth, însă, Scouras crede că izolarea legată de pandemie ar fi putut să-i fie de ajutor fiului ei. „A petrecut foarte mult timp doar cu adulți“, a spus mama celor doi copii. „Se descurcă foarte bine când se joacă singur, cred că și pentru că a fost singur atât de mult timp. Sora lui s-a născut abia când el avea aproape 4 ani“.
„Se înțelege bine și poate comunica foarte bine cu adulții“, a spus ea. „Cred că asta se datorează în parte faptului că și-a petrecut anii de formare înconjurat doar de adulți – oameni în care aveam încredere în cercul nostru – și nu a participat la multe petreceri de aniversare, întâlniri de joacă și alte evenimente de acest gen“.
Scouras a spus că un alt avantaj pentru copiii născuți în timpul pandemiei este că nu au ratat evenimente importante, cum ar fi balurile de absolvire sau festivitățile de absolvire. „Am simțit mai mult pentru copiii mai mari, care știau ce se întâmplă“, a spus ea. „Văd mulți copii care, după părerea mea, au fost afectați de faptul că au trebuit să facă totul online și acum sunt foarte rezervați.
Cel puțin el a avut șansa să crească și să se nască într-o lume în care vor trece câțiva ani până când își va aminti ceva din toate acestea“. Și, în ciuda preocupărilor sale anterioare, discuțiile cu pediatrul lui Nico și cu personalul grădiniței au convins-o pe Scouras că el este gata să înceapă grădinița, iar Nico însuși este „absolut pregătit“. „Vorbește tot timpul despre grădiniță“, a spus ea.

„COMPLET PREGĂTIT“ Scouras cu fiul ei Nico, care, potrivit ei, era încântat să înceapă grădinița, în timp ce propriile ei emoții erau în schimbare
„Pare foarte entuziasmat, chiar dacă nu are nici cea mai mică idee la ce să se aștepte“. Scouras, care lucrează în relații publice și marketing, speră că Nico va moșteni devotamentul ei pentru educație. „Mi-a plăcut școala când eram copil și sper din suflet ca și el să o iubească. Am avut o experiență minunată... Sunt entuziasmată că va începe această aventură“.
Ea a adăugat: „Nu pot să mă gândesc la o experiență mai aparte decât aceea de a te naște în timpul unei pandemii. Dar vom vedea cum îi va afecta acest lucru ca adult. Nu avem nicio idee ce ne așteaptă“.
Preocupări sociale și comportamentale
Casey Peeks, director senior al departamentului de politici pentru prima copilărie al think tank-ului liberal Center for American Progress din Washington, a declarat că educatorii ar trebui să se aștepte să petreacă mai mult timp reglând comportamentul unor copii de grădiniță în această toamnă, comparativ cu anii anteriori.
„Profesorii pot spune întotdeauna din prima zi de grădiniță care dintre elevii lor au frecventat grădinița sau un alt mediu de educație timpurie de înaltă calitate“, a declarat Peeks pentru Newsweek.
„În cazul acestor copii care s-au născut în perioada de vârf a pandemiei, cred că problemele sociale și comportamentale vor fi o preocupare mult mai importantă în acest an de grădiniță“.
În ultimii ani, personalul din grădinițe, îngrijitorii de copii și alți educatori din învățământul preșcolar au înregistrat o creștere semnificativă a problemelor comportamentale dificile în comparație cu perioada de dinaintea pandemiei, a spus Peeks, citând sondaje din programele federale Head Start și alte date.
„Și îmi imaginez că acest lucru va continua și la grădiniță“, a spus Peeks, adăugând că tot mai mulți educatori din învățământul preșcolar au raportat că sunt epuizați de gestionarea claselor post-pandemice. „Cred că este vorba de faptul că trebuie să facă față acestor comportamente dificile, dar și adulții înșiși au avut un nivel ridicat de stres în timpul pandemiei“, a spus fosta educatoare de grădiniță.
„Deci, propria lor sănătate mintală... combinată cu faptul că trebuie să aibă grijă de acești copii care aveau probleme comportamentale și emoționale foarte mari... este ceva cu care acești educatori au trebuit să se confrunte mai mult decât înainte de pandemie“.
Peeks a citat, de asemenea, cercetătorii de la Universitatea Columbia care au realizat un studiu pe 255 de nou-născuți între martie și decembrie 2020, care a revelat că aceștia au obținut scoruri ușor mai mici la un test de screening al abilităților sociale și motorii la 6 luni, în comparație cu colegii lor de aceeași vârstă din perioada imediat anterioară izbucnirii pandemiei de COVID-19.
„Da, este posibil ca numărul celor care au mers la grădiniță să fi fost mai mare, dar acestea sunt totuși întârzieri care vor trebui abordate în timp“, a spus Peeks. „Va fi foarte interesant să vedem datele și să realizăm sondaje în rândul profesorilor de grădiniță din această cohortă cu privire la ceea ce au observat în comparație cu alți ani de clasă“.
Generația Covid-19
Dr. Dani Dumitriu, cercetător principal al studiului în curs de desfășurare al Universității Columbia, a spus că este prea devreme pentru a înțelege impactul exact al faptului de a te naște în mijlocul unei pandemii. „Acești copii abia împlinesc 5 ani, iar noi abia începem evaluarea“, a declarat Dumitriu pentru Newsweek.
„Voi putea răspunde la această întrebare peste câțiva ani, dar în acest moment vă pot spune cu certitudine că orice academician care vă spune că știe ceva despre această generație la vârsta de 5 ani se înșeală amarnic“.
În cursul anului viitor, Columbia se așteaptă să finalizeze colectarea datelor de la aproximativ 500 de copii de 4 și 5 ani, apoi să petreacă încă un an analizând rezultatele cheie, a declarat Dumitriu, profesor asociat de pediatrie și director al Centrului pentru Sănătate Relațională Timpurie al universității.
„În acel articol inițial, am arătat un efect al pandemiei – nu un efect al virusului, ci doar stresul pandemiei“, a spus ea. „De asemenea, vreau să subliniez faptul că datele colectate pe o perioadă de șase luni nu pot prezice rezultatele pe o perioadă de cinci ani. Creierul până la vârsta de aproximativ 3 ani este atât de plastic încât pur și simplu nu se pot face deducții despre viitor pe baza datelor colectate pe o perioadă de șase luni“.
„Copiii sunt rezistenți“
Jacqueline Coleman, viceguvernatoarea statului Kentucky, și-a însoțit fiica
Evelynne la prima zi de grădiniță pe 13 august și a scris pe X: „Ea este bine. Mama? Nu prea“. Coleman, o democrată care a preluat funcția în decembrie 2019, a născut în februarie 2020, cu doar câteva săptămâni înainte ca Organizația Mondială a Sănătății să declare pandemia și statele să înceapă să emită ordine de rămânere acasă.
„Nu există nicio îndoială că bebelușii născuți în timpul COVID-19 și părinții lor s-au confruntat cu provocări foarte speciale într-o perioadă deja dificilă pentru familii“, a declarat Coleman pentru Newsweek.
La fel ca Nico, născut în iulie 2020, Evelynne a avut probleme cu vorbirea. „Ceea ce era de înțeles, deoarece nu avea interacțiuni cu alți copii și era înconjurată de adulți care îi vorbeau adesea prin măști“, a spus Coleman. „Dar odată ce a fost înscrisă la creșă, și-a revenit, iar grădinița a ajutat-o și mai mult. Acum, nu o mai putem opri din vorbit. Spun asta pe jumătate în glumă, dar dovedește și ceea ce știm deja: copiii sunt rezistenți“.
Joshua Rhett Miller este reporter șef de investigații la Newsweek. Îi puteți trimite un e-mail la [email protected]