Atacul mașinilor: un robot a „sărit” la un inginer de la Tesla. Cât de grav a fost rănit omul?

DE Eduard Niculescu | Actualizat: 27.12.2023 - 11:32
Un robot a atacat un inginer într-o fabrică Tesla - Foto: Youtube/Tesla

Atacul mașinilor: un robot a atacat un inginer de la Tesla. Un scenariu de coșmar tinde să capete contur real. Incidentul s-a soldat cu rănirea angajatului companiei deținute de Elon Musk, iar unele voci susțin că nu este primul eveniment de acest fel din ultimii ani.

SHARE

Atacul mașinilor: un robot a atacat un inginer de la Tesla. Incidentul din fabrica din Texas a companiei controlate de Elon Musk s-a soldat cu rănirea angajatului, iar multe voci susțin că nu este primul eveniment de acest gen.

Atacul mașinilor: un robot a atacat un inginer de la Tesla. Cât de grav a fost rănit omul?

Un inginer Tesla a fost atacat de un robot în timpul unei defecțiuni brutale și sângeroase la fabrica Giga Texas a companiei, în apropiere de Austin, Texas.

Doi martori au privit îngroziți cum colegul lor de serviciu a fost atacat de mașinăria concepută pentru a apuca și a muta piesele auto din aluminiu proaspăt turnate. 

Robotul l-a imobilizat pe bărbatul, care atunci programa software-ul pentru doi roboți Tesla dezactivați aflați în apropiere, înainte de a-și înfige ghearele metalice în spatele și brațul muncitorului, lăsând o „dâră de sânge" pe podeaua fabricii., informează Daily Mail.com.

Incidentul - în urma căruia victima a rămas cu o „rană deschisă” la mâna stângă - a fost dezvăluit într-un raport de rănire din 2021 depus la comitatul Travis și la autoritățile federale de reglementare, care a fost analizat de DailyMail.com.

Citește și: Tesla dă vina pe șoferi pentru defecțiunile mașinilor electrice: sar roțile, se rup planetarele

Deși Tesla nu a raportat autorităților de reglementare nicio altă accidentare legată de roboți la fabrica din Texas, nici în 2021, nici în 2022, incidentul vine în contextul în care, de ani de zile, au crescut îngrijorările cu privire la riscurile pe care le prezintă roboții automatizați la locul de muncă.

Rapoartele privind creșterea numărului de răniri cauzate de colegii roboți din centrele de expediere ale Amazon, de droizi-chirurgi ucigași, de mașinile care se conduc singure și chiar de violența exercitată de instructorii roboți de șah i-au determinat pe unii să pună sub semnul întrebării integrarea rapidă a noii tehnologii.  

Raportul privind accidentele, pe care Tesla trebuie să îl prezinte autorităților prin lege pentru a-și menține facilitățile fiscale profitabile din Texas, susține că inginerul nu a avut nevoie de concediu de odihnă.

Însă o avocată care îi reprezintă pe muncitorii sub contract de la Tesla din Giga Texas a declarat pentru sursa citată că personal crede, pe baza conversațiilor sale cu muncitorii de acolo, că numărul de răniri suferite la fabrică este subestimat. 

Această subraportare, a spus avocata Hannah Alexander, de la organizația non-profit Workers Defense Project, include chiar și moartea, la 28 septembrie 2021, a unui muncitor în construcții, care fusese contractat pentru a ajuta la construirea fabricii în sine.

„Am avut mai mulți muncitori care au fost răniți”, a spus Alexander, „și un muncitor care a murit, ale cărui răni sau deces nu se regăsesc în aceste rapoarte pe care Tesla ar trebui să le completeze cu exactitate și să le prezinte districtului pentru a obține stimulente fiscale”.

Citește și: Cine sunt și la ce vârstă au ajuns miliardari bogații lumii. Cât de tineri erau Musk și Zuckerberg

Acel muncitor din construcții, un antreprenor pe nume Antelmo Ramírez, a murit din cauza unui accident vascular cerebral provocat de căldură în timp ce ajuta la construirea fabricii Tesla Giga Texas, care se întinde pe o suprafață de peste 800 de hectare, potrivit unui raport al medicului legist din comitatul Travis.

Anul trecut, Workers Defense Project a depus o plângere în numele muncitorilor de la Giga Texas la Administrația americană pentru Sănătate și Securitate în Muncă (OSHA), susținând că contractorii și subcontractorii Tesla au dat unor angajați certificate de siguranță false.

„Muncitorii au declarat că, atunci când aveau nevoie de instruire, li se trimiteau pur și simplu fișiere PDF sau imagini ale certificatelor prin SMS sau WhatsApp în câteva zile”, a declarat Alexander pentru KXAN, afiliată locală a NBC.

„Nu există nicio posibilitate imaginabilă ca muncitorii să fi putut măcar să urmeze instruirea necesară”. 

Citește și: Șef ISU a mâncat gratis la Ferma Dacilor, fără să vadă nereguli. Are 5 case și face bani din chirii

Afirmațiile lui Alexander cu privire la accidentele de muncă subraportate la locul de muncă de pe șantierul Tesla, dacă sunt corecte, ar urma o tendință de constatări similare făcute de-a lungul anilor de autoritățile de reglementare de stat și de organizații nonprofit de jurnalism de investigație.

 

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te