Francezul, fără bacalaureat, cu o avere de 40 miliarde$. Afacerile din România care îi aduc profit

DE Octavia Constantinescu | Actualizat: 18.11.2022 - 11:15
Gerard Mulliez are 91 de ani
Gerard Mulliez are 91 de ani

Francezul Gerard Mulliez are în prezent 91 de ani și o avere de peste 40 de miliarde de euro. Principalele companii controlate sunt Auchan, Decathlon, Immochan, Leroy Merlin, care sunt prezente și în România.

SHARE

Lanţul de hipermarketuri Auchan a reușit să pătrundă în Top 5 retail în țara noastră, iar brandul Decathlon a devenit lider pe segmentul de piaţă dedicat sportului şi plimbărilor în natură. Magazinele de bricolaj Leroy Merlin completează portofoliul local, iar la nivel de investiţii, cele mai ambiţioase proiecte sunt derulate de divizia imobiliară a grupului – Immochan.

Compania Auchan a fost fondată în 1961 de Gérard Mulliez și este deținută de familia Mulliez, care deține 95% din companie.

Cu 354.851 de angajați, dintre care 261.000 dețin 5% din companie, este al 35-lea cel mai mare angajator din lume și al doilea ca mărime din Franța, după Carrefour.

Începând din 2019, Auchan este unul dintre cei mai mari comercianți cu amănuntul din lume, cu prezență directă în Franța, Italia, Spania, Portugalia, Luxemburg, Polonia, România, Ungaria, Maroc, Taiwan și China și are 639 de hipermarketuri și 2874 de supermarketuri.

Indicatorii economici ai Auchan România

Primul magazin

Gerard Mulliez s-a născut pe 13 mai 1931 la Roubaix, France. Miliardarul francez nu a fost un elev bun la școală, astfel că nici examenul de Bacaluareat nu l-a luat. Soarta avea să-i surâdă atunci când era tânăr, deoarece s-a dedicat afacerii familiei.

Bunicul său a înființat un brand de haine etilist, de care se ocupa tatăl său. El avea și un unchi care era mare afacerist.

Și-a început cariera în business în fabrica de textile condusă de tatăl său. Ulterior, a plecat în Statele Unite pentru a asista la o serie de seminarii pe teme de comerţ, iar când s-a întors în Franţa, a deschis primul magazin în Roubaix, oraşul său natal.

Pentru a strânge banii necesari expansiunii, a cerut ajutorul familiei sale, creând astfel Asociaţia Familia Mulliez. Astfel începe expansiunea rapidă a lanţului Auchan, ajuns astăzi unul dintre cele mai importante grupuri de comerţ din Europa.

Între anii 1961-1969 au avut loc începuturile Auchan. După întâlnirea cu fondatorii Carrefour și Leclerc, pe 6 iulie 1961, Gérard Mulliez deschide primul magazin Auchan într-o fabrică dezafectată, la vârsta de 29 de ani. Acoperind o suprafață de 600 metri pătrați, acest magazin a fost situat în districtul Hauts-Champs, în Roubaix. Inițial, magazinul urma să se numească „Ochan”, dar, din cauza sunetului japonez, a schimbat numele în „Auchan”.

Citește și: Generalul Ben Hodges: Eventualul succesor al lui Vladimir Putin va fi mult mai rău

În vara anului 1967, pe 20 august, fondatorul Auchan deschide primul său hipermarket în Roncq într-o zonă comercială inițială de 3500 m2. Potrivit lui Gérard Mulliez, locația Roncq a servit ca model pentru alte hipermarketuri din Franța în extinderea nealimentară.

Cu o avere de peste 40 de miliarde de euro, Gerard Mulliez nu este un foarte mare cheltuitor și că reinvestește mereu banii în afaceri.

Averea fondatorului Auchan este strâns legată de cea a celorlalți membri ai familiei sale. Acest imperiu are în jur de 500-1.000 membri, cu afacerile lor. Familia Mulliez mai deține și alte branduri, printre care: Boulanger, Saint-Maclou, Kiabi, Orsay, Pimkie și Flunch.

Citește și: Război mafiot în oligarhia rusă. Miliardarii se ucid între ei pentru bani. Victime: neveste, copii

Gerard Mulliez este căsătorit și are trei copii. 

În 1996 s-a retras din funcția de președinte a companiei, ocupând funcția de CEO, pentru o perioadă de zece ani, apoi i-a lăsat locul nepotului său, Vianney Mulliez.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te