Unor modele Peugeot 308 și 408 le intră apă în stopuri. Nu e recall oficial. Ce trebuie să faceți?

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 27.03.2024 - 10:18
Unor modele Peugeot 308 și 408 le intră apă în stopuri. Nu e recall oficial. Ce trebuie să faceți? - Foto: largus.fr
Unor modele Peugeot 308 și 408 le intră apă în stopuri. Nu e recall oficial. Ce trebuie să faceți? - Foto: largus.fr
Unor modele Peugeot 308 și 408 le intră apă în stopuri. Nu e recall oficial. Ce trebuie să faceți? - Foto: largus.fr
Unor modele Peugeot 308 și 408 le intră apă în stopuri. Nu e recall oficial. Ce trebuie să faceți? - Foto: largus.fr

Unor modele Peugeot 308 și 408 le intră apă în stopuri. Nu e recall oficial, dar constructorul a dezvoltat o procedură prin care să rezolve problema.

SHARE

La cea de-a treia generație a lui Peugeot 308 (fabricat începând din mai 2021), cât și la derivatul său crossover, Peugeot 408, este posibil ca stopurile să „ia” apă. Pentru a remedia „umezeala” din blocurile optice, problemă cu care s-au confruntat și se confruntă și numeroase alte modele ale altor producători auto, precum Toyota sau Tesla, constructorul francez nu a lansat un recall oficial.

Prin urmare, pe portalul special european Rapex nu apare nicio notificare și nici clienții nu vor fi contactați.

Dar, cel puțin în Franța, Peugeot a dezvoltat o procedură prin care să rezolve problema, pentru nu mai puțin de 10.207 de vehicule, informează largus.fr.

Citește și: BMW recheamă sute de mii de mașini care pot lua foc în mers. Despre ce modele este vorba?

Unor modele Peugeot 308 și 408 le intră apă în stopuri. Nu e recall oficial. Ce trebuie să faceți?

Pentru a remedia problema stopurilor în care intră apă de pe anumite modele Peugeot 308 (fabricat începând din mai 2021) și Peugeot 408, producătorul francez din grupul Stellantis a lansat o campanie de actualizare preventivă, în februarie 2024, sub codul „MMQ”.

Campania „MMQ” prevede ca vehiculele vizate să fie verificate la prima vizită în service și repararea gratuită, dacă este necesar. Dacă doriți ca problema să fie rezolvată mai rapid sau service-ul nu vă comunică această procedură, puteți solicita dumneavostră intervenția. 

Citește și: 250.000 de mașini Mercedes rechemate în service. Ce defecțiuni grave au și care sunt modelele?

În cadrul campaniei preventive MMQ, atelierele au fost instruite să efectueze o inspecție. Aceasta începe prin spălarea fiecărui stop, în partea de sus și de jos, timp de 2 minute, cu un aparat de înaltă presiune.

Mecanicii trebuie apoi să deschidă și să închidă hayonul, pentru a verifica dacă nu se infiltrează apă. Dacă verdictul este negativ, vor trebui să mai aștepte încă 30 de minute și să efectueze o nouă inspecție. 

Dacă sunt detectate urme de umiditate, stopurile vor fi înlocuite. Operațiunea va presupune îndepărtarea garniturii hayonului. Aceasta va dura aproximativ 20 de minute, dacă problema este doar pe o singură parte, și cu aproximativ 6 minute mai mult, dacă trebuie făcută atât pe partea stângă, cât și pe partea dreaptă.

Peugeot estimează că doar 5,3% dintre modelele 308 și 408 inspectate vor necesita înlocuirea unei lămpi. 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te