Alegeri prezidențiale LIVE

Rezultatele votului în timp real
Călin Georgescu 22,95 %
Elena Lasconi 19,17 %
99,98 %
Marcel Ciolacu 19,15 %
George Simion 13,87 %
Click aici pentru rezultate complete

Integrarea i-Cockpit, principala noutate a celui de-al doilea facelift suferit de Peugeot 308

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 13.06.2020 - 10:22

După șapte ani de carieră și un facelift suferit în 2017, a doua generație Peugeot 308 lansată în 2013 ar fi trebuit să iasă la pensie și să lase locul unui nou model care să vorbească același limbaj de design cu noile 508, 208 și 2008.

SHARE

În conjuctura actuală, însă, și având în vedere că 308-ul care a câștigat titlul ”Mașina Anului 2014” nu și-a pierdut încă puterea de a seduce, francezii au decis să-i mai dea câteva ”vitamine”. Principala noutate o constituie integrarea panoului de bord i-Cockpit 100% digital, cu un display de 10 inch, de înaltă definiție. Panoul de instrumente include ultimele evoluții în materie de design grafic adoptate de noile Peugeot 208 și 2008. Iar ecranul tactil central a adoptat un finisaj "glossy", întâlnit la smartphone-urile de ultimă generație.

Pentru a-și continua povestea de succes, noul Peugeot 308 o nouă nuanță pentru caroserie, "Vertigo Blue", și două modele de jante din aliaj. Iar lista de opțiuni și sisteme de asistență la condus a fost actualizată cu echipamente precum sistemul activ de supraveghere a unghiului mort (cu corectarea traiectoriei), care funcționează până la viteze de 12 km/h, Cruise Control Adaptiv cu funcție Stop & Go și Visiopark cu cameră video de marșarier cu unghi de 180° și funcție Park Assist (sistemul măsoară spațiul de parcare disponibil și acționează volanul în locul conducătorului auto, în timpul manevrelor de parcare).

Peugeot 308 dispune de motorizări eficiente pe benzină și diesel cu emisii de CO2  începând de la 95 g/km. Aceste grupuri motopropulsoare sunt omologate conform protocolului WLTP și respectă standardul Euro6.

Există două tipuri de motoare pe benzină de 1.2L cu 3 cilindri - PureTech 110 S&S, asociat cu o cutie de viteze manuală cu 6 trepte, și PureTech 130 S&S, cuplat la o transmisie manuală cu 6 rapoarte sau la una automată EAT8.

Cei care sunt încă prieteni cu diesel-ul pot opta pentru un 1.5 litri cu 4 cilindri, în două variante de putere: BlueHDi 100 S&S, asociat cu cutie de viteze manuală cu 6 trepte, și BlueHDi 130 S&S, cuplat la o transmisie manuală cu 6 trepte sau la una automată EAT8.

Trebuie amintit faptul că versiunea sport Peugeot 308 GTi rămâne în continuare în catalog (în funcție de țară) cu motorul de 1.6 litri, cu 4 cilindri, ce oferă 263CP și un cuplu de 340 Nm.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te