CFR a aprobat reabilitarea căii ferate Craiova-Caransebeș. Contractul, în valoare de 430.000.000 €

DE Eduard Niculescu | Actualizat: 27.08.2025 - 14:20
CFR a aprobat reabilitarea căii ferate Craiova-Caransebeș - Foto: CFR Călători (cu rol ilustrativ)
CFR a aprobat reabilitarea căii ferate Craiova-Caransebeș - Foto: CFR Călători (cu rol ilustrativ)

CFR a aprobat reabilitarea căii ferate Craiova-Caransebeș. Compania a semnat, miercuri, contractul în valoare de 2,14 miliarde de lei, fără TVA, adică aproximativ 430.000.000 €.

SHARE

Reabilitarea căii ferate Craiova-Caransebeș a primit „verde” din partea CFR SA. Contractul, în valoare de 430.000.000 de euro. Durata proiectului a fost fixată la 5 ani.

CFR a aprobat reabilitarea căii ferate Craiova-Caransebeș. Contractul, în valoare de 430.000.000 €

Compania Națională de Căi Ferate „CFR” SA a semnat miercuri, 27 august 2025, contractul de proiectare și execuție pentru lucrările de reabilitare a liniei feroviare Craiova – Drobeta Turnu Severin – Caransebeș, Lotul 5 Băile Herculane – Poarta. Contractul, încheiat cu firma PORR Construct SRL, are o valoare de 2,14 miliarde de lei, fără TVA, relatează Agerpres.

Citește și: Trenuri CFR, în pericol să fie suspendate? Datorii de peste 41.000.000 de lei la CFR Călători

„Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA informează că astăzi, 27 august 2025, a fost semnat, cu PORR Construct SRL, contractul de proiectare şi execuţie a lucrărilor aferente obiectivului de investiţii Reabilitarea liniei feroviare Craiova - Drobeta Turnu Severin - Caransebeş, parte a Coridorului Orient/Est-Mediteranean - LOT 5: CAP X Băile Herculane - CAP X PO Nou Poarta, KM 404+250 - KM 436+887”, se menţionează în comunicat.

Finanțarea este asigurată prin Programul Transport (PT) 2021–2027, de la bugetul de stat prin Ministerul Transporturilor și Infrastructurii, dar și din alte surse legal constituite.

Durata contractului este de 60 de luni: un an pentru proiectare și patru ani pentru execuția lucrărilor.

Citește și: Liniile ferate moderne au traverse din beton. CFR folosește însă și traverse din lemn. Explicația?

Investiţia va contribui la îmbunătăţirea competitivităţii economice a României, prin dezvoltarea infrastructurii de transport care facilitează integrarea economică în UE, contribuind astfel la dezvoltarea pieţei interne, cu scopul de a crea condiţiile pentru creşterea volumului investiţiilor, promovarea transportului durabil şi a conexiunii în reţeaua de căi ferate europene”, se mai precizează în comunicat, potrivit sursei citate.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te