Pe ciotul de 26 km al Autostrăzii Transilvania început de Bechtel în 2004 lucrările au depășit 60%
La peste 20 de ani de la începerea lucrărilor, Autostrada Transilvania nu e gata. Se circulă doar pe circa 135 km din totalul de 275 km. Dar există și vești bune. Pe ciotul de 26 km început de Bechtel în 2004 au depășit 60%.
Pe ciotul de 26 km al Autostrăzii Transilvania început de Bechtel în 2004 lucrările au depășit 60%
„Împreună cu premierul Ilie Bolojan pe șantierul A3: mobilizare foarte bună a constructorului român între Suplacu de Barcău și Chiribiș!
Astăzi am verificat în teren, alături de prim-ministru, stadiul lucrărilor pe această secțiune cu o lungime de 26,35 km.
Este un șantier cu o istorie complicată, care acum, prin contractul derulat cu antreprenorul român (Construcții Erbașu), evoluează rapid.
Cifrele de astăzi confirmă determinarea constructorului de a finaliza rapid lucrările: 505 muncitori și 237 de utilaje sunt pe șantier.
Citește și: FOTO O autostradă din România de 420.000.000 € se surpă continuu în garanție. Recepția finală, suspendată
Stadiul fizic a depășit 60%, iar evoluția pe structurile critice este vizibilă.
Podul peste lacul de acumulare (km 6+655): structura emblematică a acestui tronson intră în linie dreaptă. Pe o cale se aplică vopseaua anticorozivă, iar pe cealaltă suprastructura este gata.
Viaductul Valea Saldabagiului: s-au montat grinzile pe 3 deschideri și s-au consolidat fundațiile.
Viaductele de la km 16 și km 17 (Valea Honțiu): grinzile sunt sus (24, respectiv 40 de bucăți), iar acum se lucrează la armarea și cofrarea plăcii de suprabetonare.
Obiectivul nostru este să deschidem această secțiune anul viitor. Asta înseamnă că, în 2026, vom putea circula pe 200 de km din cei 270 km ai Autostrăzii Transilvania!”, a informat Cristian Pistol, pe pagina sa de Facebook.
Investiția de 884 milioane lei (fără TVA) este asigurată prin Programul Transport (PT).