FOTO Progres remarcabil pe ciotul Biharia – Chiribiș al Autostrăzii Transilvania în nici 5 luni de lucru
Pe ciotul Biharia – Chiribiș al Autostrăzii Transilvania, care are 28,55 km și unde fiecare kilometru costă 5.500.000 euro, lucrările au început fizic la sfârșitul lui iulie 2025 și au progresat remarcabil în nici 5 luni.
Dacă primul contract din iunie 2020 ar fi fost cu „noroc”, ciotul ar fi fost demult gata. Dar contractul a fost reziliat în mai 2022.
Al doilea contract a venit în aprilie 2024, dar ordinul de începere a proiectării a fost dat abia în mai 2025, cu termen 6 luni.
Iar lucrul fizic în teren a debutat la sfârșitul lui iulie 2025, cu termen de execuție 18 luni.
Citește și: România, Polonia și Ungaria, în cursa autostrăzilor după intrarea în UE. Cine a mers cu 221 km/an?
Progres remarcabil pe ciotul Biharia – Chiribiș al Autostrăzii Transilvania în nici 5 luni de lucru
„Execuția, 18 luni conform contractului, a început în teren pe 8,5 km în 24.07.2025 și din 29.09.2025 constructorul poate lucra și pe restul de 20 kilometri ai lotului.
Pentru nici 5 luni de muncă, progresul fizic este remarcabil, atât pe partea de structuri, cât și la terasamente.
Dacă mobilizarea se va menține, există șanse ca să se deschidă circulația în decembrie 2026, înainte de termenul contractual din mai 2027.
Citește și: Pe ciotul de 26 km al Autostrăzii Transilvania început de Bechtel în 2004 lucrările au depășit 60%
Acest obiectiv, deși extrem de dificil, devine cât-de-cât fezabil având în vedere dorința de a demonstra atât a echipei noii companii de drumuri, CNIR, cât și a antreprenorului care trebuie să-și spele păcatele anterioare dar să se și apuce din 2027 de DEx16 Oradea-Salonta, dacă vor mai fi bani”, relatează specialiștii Asociației Pro Infrastructură, pe Facebook.