VIDEO Umbrărescu intră pe autostrada A0 Bucureşti, în zona cea mai dificilă, peste Lacul Cernica. Au început lucrările la autostrada de centură A0, în zona protejată a celei mai dificile structuri - podul care va fi edificat peste Lacul Cernica, în sectorul sud-estic al A0.
„Am fost pe şantierul Lotului 4 al Autostrăzii Bucureşti A0 Nord, pentru a verifica progresul lucrărilor pe acest lot, care, deşi este cel mai mic ca lungime (4,47 km), este cel mai dificil.
Umbrărescu intră pe autostrada A0 a Bucureştilor, în zona cea mai dificilă, peste Lacul Cernica
Aceasta din cauza supratraversării cu un pod în lungime de 1,3 km a Lacului Cernica, care este o arie protejată.
Stadiul lucrărilor este următorul: au început lucrările la ultima structură neatacată şi, totodată, "cea mai complexă şi dificilă de pe întregul inel A0 - podul peste lacul Cernica, în conformitate cu Acordul de Mediu, care a impus începerea lucrărilor după data de 1 noiembrie”, a anunţat secretarul de stat Ionel Scrioşteanu, conform News.ro.
La momentul actual, în zona respectivă se realizează platforma de pământ, în lac, se armează şi cofrează riglele pilelor P1 şi P2, se aprovizionează cu carcasele de armătură necesare piloţilor.
Citeşte şi: VIDEO Cum lucrează Umbrărescu pe Autostrada A3 Zimbor - Poarta Sălajului. Întârziere de 3 ani?
În acelaşi timp, se execută lucrări de umpluturi cu pământ, pe traseul autostrăzii. De asemenea, continuă lucrările la pasajul peste calea ferată Bucureşti Sud - Olteniţa.
Aici, se fac umpluturi cu balast, în zona culeei C2, lucrări de forare, armare şi betonare a piloţilor, se montează eşafodajele de susţinere a riglelor pilelor, se armează, cofrează şi betonează riglele pilelor, se armează, cofrează şi betonează cuzineţii antiseismici.
Citeşte şi: EXCLUSIV Umbrărescu lucra noaptea pe Autostrada care a explodat „pe semnătură”. Cum a forțat legea
Lucrarea este foarte complexă. Se fac lucrări de asfaltare a variantei provizorii pentru relocarea DJ301, iar zilele următoare traficul va fi relocat pe acesta.
Se instalează două utilaje de forat, pentru execuţia piloţilor aferenţi pasajului peste DJ301. Potrivit secretarului de stat în Ministerul Transporturilor, în zona Pantelimon se execută lucrări de relocare a reţelelor de Telecomunicaţii şi de conducte de gaze.
„Antreprenorul avea mobilizate în şantier 241 persoane şi 87 utilaje şi va construi pe circa jumătate din lungimea acestui lot două structuri cu o complexitate ridicată.
Lucrări de artă
Printre acestea: pasajul peste calea ferată Bucureşti Sud - Olteniţa (km 51+077), în lungime de 504 metri, podul de autostradă peste Lacul Cernica şi drumul de exploatare, în lungime de 1.274 de metri.
Lotul 4 Nord este cel care face joncţiunea cu Autostrada Bucureşti - Constanţa A2, prin nodul rutier de la A0 x A2.
Termenul de finalizare contractual este în primăvara anului 2026. Având în vedere capacitatea de mobilizare a antreprenorului, consider că acest lot ar putea fi finalizat chiar la sfârşitul anului viitor”, a mai anunţat Irinel Scrioşteanu.