Promis de Ponta în 2012 și ministrul Mănescu pentru 2016, metroul Drumul Taberei se face în 2020

DE Octavia Constantinescu | Actualizat: 08.08.2019 - 17:15

Metroul Universitate – Drumul Taberei trebuia terminat în 2015, dar nici în acest an nu va fi finalizat.

SHARE

Pentru că firma constructoare cere ca Metrorex să plătească zeci de milioane cheltuieli de judecată, linia de metrou Drumul Taberei – Eroilor ar putea fi deschisă abia anul viitor. Lucrările au început în 2011.

Linia de Metrou a fost promisă de Ponta, care a inclus-o în „Programul de Guvernare 2012 – 2016”, la capitolul „Transporturi”.

Ponta promitea: „Extinderea reţelei de metrou cuprinde finalizarea tronsonului 1 Mai – Laminorului. Execuţia tronsonului Drumul Taberei – Universitate - Pantelimon; execuţia tronsonului Piaţa Victoriei – Aeroportul Băneasa – Aeroportul Henri Coandă”.    

Imediat ce a venit la guvernare, în 2012, Ponta s-a repezit, alături de ministrul Transporturilor, Ramona Mănescu, (azi, ministru de externe) pe şantierul de construcţie de la Metrou care va lega Drumul Taberei de Universitate.

„Îmi pare rău că s-au pierdut doi ani, din 2010 până în 2012 nimeni nu s-a gândit cum să facă aceste lucruri să funcţioneze", a spus Ponta. La rândul său, ministrul Transporturilor de atunci a arătat că speră ca ritmul lucrărilor să fie menţinut, deoarece traficul din Drumul Taberei este un "calvar”. Tronsonul de metrou Drumul Taberei - Universitate va fi pus în funcţiune în 2016, cu o întârziere de un an, au dat asigurări cei doi.  

Procese pierdute pe bandă rulantă

Reprezentanții Unității Sindicatului Liber din metrou au lansat, azi, acuzații extrem de grave la adresa Metrorex care ar fi pierdut numeroase procese în instanță cu cei care trebuie să construiască linia de metrou.  

„Cu toate că Astaldi trebuia să termine lucrările la Magistrala 5 de metrou Eroilor – Drumul Taberei în anul 2015, nu numai că nu s-au terminat lucrările , dar din cauza incompetenţei reprezentanţilor direcţiei juridice din cadrul Metrorex care au pierdut în instantă proces după proces (circa 110 milioane de euro), s-a ajuns şi la blocarea conturilor bancare ale metroului de catre această companie italiană”, explică reprezentanţii USLM, într-un comunicat. Așa s-a ajuns ca Astaldi să condițioenze continuarea lucrărilor de achitarea a 94 de milioane de lei reprezentând costurile din instanță.

În urmă cu două luni, Dumitru Şodolescu, directorul general al Metrorex, a anunţat că magistrala 5 de metrou, Drumul Taberei – Eroilor, va fi gata în luna decembrie în acest an după 8 ani de lucrări.   

Cu o lungime totală de aproximativ şase kilometri, tronsonul de metrou va avea zece staţii, la Râul Doamnei, Valea Argeşului, Valea Ialomiţe Parcul Drumul Taberei, Tudor Vladimirescu, Favorit, Orizont, Academia Militară, Eroilor.  

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te