Pe două tronsoane ale Autostrăzii Transilvania nu se lucrează de 11 ani. CNAIR caută firmă de pază

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 07.01.2024 - 10:21
Pe două tronsoane ale Autostrăzii Transilvania nu se lucrează de 11 ani. CNAIR caută firmă de pază - Foto: ebihoreanul.ro

Pe două tronsoane ale Autostrăzii Transilvania nu se lucrează aproape deloc de 11 ani, de la rezilierea contractului cu americanii de la Bechtel. CNAIR caută însă firmă de pază care să aibă grijă de grinzile „părăsite” pe șantiere.

SHARE

La 11 ani de la rezilierea contractului cu americanii de la Bechtel, două tronsoane din Bihor ale Autostrăzii Transilvania vor avea servicii de pază în loc să fie date în circulație.

Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a lansat o licitație pentru angajarea unei firme de pază care să aibă grijă de grinzile de la Suplacu de Barcău și să patruleze până la Biharia, cale de 55 kilometri, relatează ebihoreanul.ro.

Pe două tronsoane ale Autostrăzii Transilvania nu se lucrează de 11 ani. CNAIR caută firmă de pază

CNAIR a anunțat în Sistemul Electronic de Achiziții Publice (SEAP) că este interesată să încheie un contract de 2 milioane lei pentru pază la depozitul de grinzi de la viaductul Suplacu de Barcău, aflat pe lotul Suplacu de Barcău - Chiribiș, precum și pentru patrulare pe cei 55 km aferenți atât acestui lot, cât și lotului Chiribiș - Biharia.

Citește și: Lista de promisiuni 2024 privind infrastructura rutieră: 7 cioturi de autostradă și 4 de drum expres

Conform caietului de sarcini pregătit de CNAIR pentru serviciile de pază la punctele fixe „depozit grinzi de la Suplacu de Barcău”, „depozit de agregate de la Abram”, „depozitul Chiribiș” și „depozitul Salard” sunt prevăzute patru posturi fixe, iar pentru patrulare două echipaje.

Noi licitații pentru tronsoanele Chiribiș - Suplac și Biharia - Chiribiș

În ce privește lotul Chiribiș - Suplac (de 26,35 km), cea mai recentă licitație organizată de CNAIR, a cincea, a fost câștigată în luna septembrie de firma Erbașu Construcții, contra sumei de 785,21 milioane lei, după ce în 2022 i-a fost reziliat un contract anterior, de 524,956 milioane lei, pe care îl câștigase în asociere cu Vahostav SK (Slovacia).

Rezultatul a fost contestat de Precon Transilvania (Oradea, controlată de proprietarul Selina, Beneamin Rus) și de Nurol (Turcia), pe 6 noiembrie CNSCA respingând ambele contestații, însă fără ca de atunci CNAIR să anunțe semnarea oficială a contractului cu Erbașu.

Citește și: Când ar putea fi deschisă Autostrada Sibiu-Făgăraș: „Trebuie să se alinieze multe planete”

Tot anul trecut, CNAIR a declarat câștigătoare pentru celălalt tronson neterminat al Autostrăzii Transilvania din Bihor, Biharia - Chiribiș (28,55 km), asocierea Precon Transilvania - Citadina 98, contra sumei de 785,21 milioane lei (fără TVA), aici rezultatul fiind contestat de Erbașu Construcții și de asocierea Strabag – Antrepriza de Reparații și Lucrări ARL Cluj SA. 

Nici cu privire la acest tronson CNAIR nu a anunțat dacă a semnat contractul cu asocierea care a câștigat licitația.

Până în prezent, singurul tronson de autostradă construit în Bihor este cel dintre Borș și Biharia, de 5,35 km, dat în folosință în 2020 după lucrări executate rapid de asocierea Trameco, Drum Asfalt, Drumuri Bihor, Vahostav SK și Water Drillings, contra sumei de 134 milioane lei.

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te