Autostrada Sibiu-Făgăraș ar putea fi deschisă în 2027. Un specialist a declarat că tebuie să se alinieze multe planete.
Când ar putea fi deschisă Autostrada Sibiu-Făgăraș: „Trebuie să se alinieze multe planete”
Până la finalul lui 2027 vom putea circula pe Autostrada Sibiu-Făgăraș, promite ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, care a semnat contractele pentru două tronsoane.
Ca să fie gata în 4 ani „ar trebui să se alinieze planetele", spun, însă, unii specialiști.
Citește și: Autostrada Sebeş - Turda are nevoie constantă de reparații. Cârpeli, denivelări și surpări
Tot vineri a fost semnat contractul și pentru o secțiune a Autostrăzii Transilvaniei, la care au început lucrările de acum 20 de ani. Valoarea totală a celor 3 contracte depășește 4 miliarde de lei, din programul european de transport.
Cele două tronsoane, pentru care ministrul Transporturilor a semnat contractele cu un constructor din Turcia, sunt între Boița - Avrig - Mârșa și Arpașu de jos și au aproximativ 34 de km.
În total, împreună cu celelalte două secțiuni deja contractate, Autostrada Sibiu-Făgăraș va avea 68 de km și ar trebui să fie gata până la finalul anului 2027, spune Sorin Grindeanu.
Sorin Grindeanu, ministrul Transporturilor: „Pe toate cele 4 loturi. Vorbim de aproximativ un an pe zona de proiectare și 36 de luni pe zona de execuție. Se închide un tronson întreg de la Sibiu la Fărăraș”.
Ionuț Ciurea, Asociația Pro Infrastructură: „Ca aceste loturi să fie gata în acești 4 ani, adică în termenele contractuale, trebuie să se alinieze multe planete. Ordinul de începere vine în cateva luni, 2-3 luni.
Dacă și numai dacă antreprenorul reușește să facă proiectarea la timp pe toate celelalte patru loturi, încep să curgă trei ani de execuție. Până atunci, vorbim doar de hârtii și sper, niște studii de teren făcute cum trebuie. Care 2027?”
Un alt contract semnat la Ministerul Transporturilor este pentru proiectarea și execuția unei secțiuni a Autostrăzii Transilvania.
Citește și: „Autostrada nemțească”, singurul drum modern din România care poate rezista în condiții extreme
Este vorba despre tronsonul Suplacu de Barcău – Chiribiș, de aproximativ 26 de km. Aici va lucra un constructor român și are la dispoziție doar 2 ani pentru a finaliza lucrările și pentru a deschide circulația pe această secțiune.
Nu e o lucrare simplă, aici este și un viaduct, iar semnarea acestui contract se face după 6 ani de licitații și după 20 de ani de la începerea lucrărilor în această zonă. În consecință, unele elemente executate vor fi cel mai probabil refăcute, potrivit știrileprotv.ro.