luni 17 noiembrie
EUR 5.0847 USD 4.3768
Abonează-te
Newsweek România

Bulgaria atrage de 3 ori mai mulți turiști britanici decât România. Care sunt cauzele?

Data publicării: 17.11.2025 • 07:32 Data actualizării: 17.11.2025 • 07:38
Turism în România - Foto: Freepik
Turism în România - Foto: Freepik

Bușgaria a anunțat că va primi un număr mare de turiști britanici, de 3 ori mai mulți decât românii. Britanicii preferă stațiunile montante din Bulgaria și litoralul vecinilor.

Operatorii turistici bulgari sunt prudenți în privința perspectivelor pentru turiștii britanici care vor vizita țara în 2026, după participarea Bulgaria la unul dintre cele mai mari târguri de turism din Londra. În ciuda incertitudinilor economice actuale din Marea Britanie și din alte părți ale Europei, piața britanică continuă să fie strategic importantă pentru turismul bulgar.

Citește și: Burcea (ANAT): Am reușit cu dârzenie să ocupăm un binemeritat ultim loc în Europa la turiști străini

Bulgaria atrage de 3 ori mai mulți turiști britanici decât România. care sunt cauzele?

Datele Institutului Național de Statistică arată că, în primele nouă luni ale anului, 259.000 de turiști străini au vizitat Bulgaria pentru vacanțe și excursii. Statisticile Ministerului Turismului indică faptul că 253.000 de vizitatori britanici au fost cazați în unități înregistrate, ceea ce reflectă o creștere de 4,9% față de anul precedent.

Proiecțiile din industrie indică faptul că numărul de vizitatori din Marea Britanie va rămâne probabil similar cu nivelurile din 2024-2025. Marea Britanie rămâne o piață sursă cheie pentru turismul intern, călătorii manifestând interes pentru stațiunile balneare, siturile culturale, destinațiile urbane și facilitățile de sporturi de iarnă din Bulgaria. Printre destinațiile populare se numără în continuare Nessebar, Sofia, Bansko, Borovets și Varna.

Daniela Stoeva, managerul unui tour operator de turism intern, a remarcat un interes crescut pentru experiențe de nișă și autentice. Acestea includ tururi de vin și operă, activități montane, excursii cu rulota și trasee culturale. Ea a subliniat că, deși vinul bulgar nu este încă recunoscut pe scară largă la nivel internațional, eforturile de promovare încep să dea rezultate.

Citește și: Răsfăț la un hotel din topul World’s Greatest Places 2025 făcut de TIME? E în România. 49 lei o supă

Stoeva a subliniat, de asemenea, că Bulgaria ar trebui să renunțe treptat la imaginea de destinație ieftină, recomandând noi strategii de marketing pentru a-și îmbunătăți imaginea. Deși sectorul se confruntă cu constrângeri din cauza bugetelor limitate de publicitate, rezultatele generale rămân încurajatoare.

Ce vor să vadă britanicii?

Conform datelor furnizate de Institutul Național de Statistică, în primele opt luni ale anului 2025, România a primit 98 de mii de turiști britanici, înregistrând o creștere de aproape 14% față de aceeași perioadă din 2024. Astfel, Regatul Unit se clasează pe locul 4, după Germania, Italia și Israel. Britanicii preferă marile orașe, dar și satele tradiționale, fiind atrași de valorile autentice și bucătăria locală.

Citește și: Mihai Daraban: România are nevoie ca minimum 15% din PIB să fie realizat de industria turismului

Unul dintre cele mai vizitate obiective turistice din România este castelul Bran.

 

Mai multe articole din secțiunea Economie
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România
Newsweek România Ultima oră
Newsweek România
Ultima oră