„Blestemul” de pe Autostrada Transilvania, un ciot de 26 de kilometri unde prima lopată a fost dată de Bechtel în 2004, va fi terminat în 2026, după 22 de ani.
Au repornit în sfârșit lucrările pe lotul din Autostrada Transilvania început de Bechtel acum 20 ani. Valoarea contractului semnat încă din noiembrie 2023 este de 884,12 milioane lei, fără TVA, iar termenul este de 18 luni de la momentul emiterii ordinului de execuție.
Pe două tronsoane ale Autostrăzii Transilvania nu se lucrează aproape deloc de 11 ani, de la rezilierea contractului cu americanii de la Bechtel. CNAIR caută însă firmă de pază care să aibă grijă de grinzile „părăsite” pe șantiere.
Ciotul de autostradă de 13,55 km dintre Nușfalău și Suplacu de Barcău al Autostrăzii Transilvania, cu ajutorul căruia România a ajuns în sfârșit la 1.000 km de autostradă, a fost inaugurat joi, 21 septembrie, iar vineri a fost deja înregistrat primul record de viteză: 211 km/h.
România a ajuns la 1.000 km de autostradă, după mai bine de 33 de ani de la Revoluție, prin darea în trafic a „ciotului” de 13,55 km dintre Nușfalău și Suplacu de Barcău al Autostrăzii Transilvania, joi, 21 septembrie 2023. În 1990, aveam 113,5 km de autostradă.