sâmbătă 06 septembrie
EUR 5.0787 USD 4.3463
Abonează-te
Newsweek România

Pe autostradă, de la Nușfalău până la Borș, la granița cu Ungaria, din 2027? Va avea radar „Speed”

Data publicării: 23.07.2025 • 16:20 Data actualizării: 23.07.2025 • 16:45
Pe autostradă, de la Nușfalău până la Borș, la granița cu Ungaria, din 2027? Va avea radar „Speed” - Foto: Facebook / Directia Regionala de Drumuri si Poduri Cluj (Imagine cu rol ilustrativ)
Pe autostradă, de la Nușfalău până la Borș, la granița cu Ungaria, din 2027? Va avea radar „Speed” - Foto: Facebook / Directia Regionala de Drumuri si Poduri Cluj (Imagine cu rol ilustrativ)

Execuția lotului Chiribiș–Biharia al Autostrăzii Transilvania a fost oficial deblocată, iar lucrările încep pe 24 iulie 2025. Dacă termenii contractuali vor fi respectați, șoferii vor putea merge pe autostradă de la Nușfalău până la Borș, la granița cu Ungaria, din 2027.

Ministrul Transporturilor, Ciprian Șerban, a anunțat că execuția lotului Chiribiș–Biharia al Autostrăzii Transilvania este „oficial deblocată” și că lucrările pot începe de joi, 24 iulie 2025, cu șase luni înainte de termen.

Citește și: VIDEO S-a semnat contractul pentru ultimul ciot al Autostrăzii Transilvania. 440 km, în 30 de ani

Pe autostradă, de la Nușfalău până la Borș, la granița cu Ungaria, din 2027?

„Execuția lotului Chiribiș–Biharia al Autostrăzii Transilvania este oficial deblocată. Compania Națională de Investiții Rutiere a emis Ordinul de Începere, iar lucrările pot demara chiar de mâine, cu aproape 6 luni înainte de termenul contractual”, a informat ministrul Transporturilor, Ciprian Șerban, pe Facebook.

Lotul cu o lungime de 28,5 km, străbate județul Bihor și va fi realizat de asocierea Precon Transilvania–Citadina 98 în 18 luni.

Costul lucrărilor de ridică la 785 milioane lei, adică la 5,5 milioane de euro per kilometru.

Pentru a urgenta șantierul, CNIR a avizat deja un tronson prioritar de 8,5 km, a adăugat Ciprian Șerban.

Citește și: „Blestemul” de pe Autostrada Transilvania, terminat la 22 de ani de la prima lopată dată de Bechtel?

„Acordăm tot sprijinul Antreprenorului pentru ca, la finalul anului viitor, acest lot să fie terminat și să asigure conexiunile cu loturile în circulație ale Autostrăzii A3 de lângă Nușfalău și Borș, a transmis, printr-un comunicat, directorul general al CNIR, Gabriel Budescu.

Potrivit CNIR, pe traseul tronsonului Chiribiș - Biharia vor fi construite 18 poduri și pasaje, iar ca dotări va fi montat un sistem integrat ITS (Intelligent Transport System).

Acesta cuprinde un sistem de informare dinamică (VMS), cu panouri electronice de afișare a informațiilor pentru participanții la trafic, sisteme de cântărire dinamică (WIM) a vehiculelor în mișcare și sistem de Securitate (INFRA) care include monitorizare infrastructura prin camere de detecție a incidentelor rutiere, montate la fiecare 2 km.

De asemenea, pe acest tronson va fi instalat și un sistem „Speed” pentru monitorizarea și detectarea vitezei de deplasare a autovehiculelor.

Mai multe articole din secțiunea Economie

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România
Newsweek România Ultima oră
Newsweek România
Ultima oră