Pe ciotul Biharia – Chiribiș al Autostrăzii Transilvania, care are 28,55 km și unde fiecare kilometru costă 5.500.000 euro, lucrările au început fizic la sfârșitul lui iulie 2025 și au progresat remarcabil în nici 5 luni.
Pe ciotul Biharia – Chiribiș al Autostrăzii Transilvania, care are 28,55 km și unde fiecare kilometru costă 5.500.000 euro, lucrările au început fizic la sfârșitul lui iulie 2025 și au progresat remarcabil în nici 5 luni.
La peste 20 de ani de la începerea lucrărilor, Autostrada Transilvania nu e gata. Se circulă doar pe circa 135 km din totalul de 275 km. Dar există și vești bune. Pe ciotul de 26 km început de Bechtel în 2004 au depășit 60%.
„Blestemul” de pe Autostrada Transilvania, un ciot de 26 de kilometri unde prima lopată a fost dată de Bechtel în 2004, va fi terminat în 2026, după 22 de ani.
Au repornit în sfârșit lucrările pe lotul din Autostrada Transilvania început de Bechtel acum 20 ani. Valoarea contractului semnat încă din noiembrie 2023 este de 884,12 milioane lei, fără TVA, iar termenul este de 18 luni de la momentul emiterii ordinului de execuție.
Contractul pentru proiectarea și execuția lotului Chiribiș – Biharia din A3 a fost semnat în iunie 2020 pentru 326,51 de milioane de lei, fără TVA (aproximativ 69 de milioane de euro).
Lotul Autostrăzii Transilvania între Biharia și Chiribiș se termină într-un munte de pământ. Asta, în timp lucrările sunt blocate, iar CNAIR nu dă semne că îi pasă.