VIDEO „A promite e nobil...” Nici un km de autostradă gata în 2024 pe lotul 5 al A1 Sibiu-Pitești

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 24.10.2024 - 12:06

„A promite e nobil, a te ține de cuvânt e ceva burghez”. Deși politicienii susțin că până la sfârșitul anului, cu 9 luni înainte de termen, va fi gata un ciot pe lotul 5 al A1 Sibiu-Pitești, situația din teren arată că nu se va circula pe nici un km de autostradă nou în 2024.

SHARE

Autostrada Sibiu - Pitești este una dintre cele mai așteptate din România și fiecare kilometru în plus dat în trafic ar fi motiv de sărbătoare pentru români. 

Din cei 122 km, doar secțiunea 1 Sibiu - Boița (13,2km) este deschisă la ora actuală. Pentru toate celelalte 4 sectiuni există contracte semnate și pregătiri/lucrari în derulare:

- secțiunea 2 Boița - Cornetu: 31,3 km, termen de deschidere în 2027

- secțiunea 3 Cornetu - Tigveni: 37,9 km, termen deschidere în 2027

- secțiunea 4 Tigveni - Curtea de Argeș: 9,9 km, termen deschidere 2026

- secțiunea 5 Curtea de Argeș - Pitești: 30,4 km, termen deschidere în 2025 (septembrie, n. red.), cu posibilitatea deschiderii parțiale în 2024

Citește și: FOTO Infiltrații de apă și gropi, pe cioturi de pe Autostrada Transilvania inaugurate de câteva luni

„A promite e nobil...” Nici un km de autostradă gata în 2024 pe lotul 5 al A1 Sibiu-Pitești

„Nimic pe Sibiu-Pitești 5 în 2024, în ciuda ultimelor promisiuni.

Așa cum v-am spus și la început de septembrie, este clar că nu vom avea nimic inaugurat în acest an deși era posibilă o deschidere parțială în 2024 între nodurile Bascov și Mănicești, vreo 15 din totalul celor 30,35 kilometri ai Secțiunii 5 a Autostrăzii A1 Sibiu-Pitești.

Citește și: VIDEO Cum au evoluat lucrările pe lotul 5 al celei mai așteptate autostrăzi din România în 4 luni

Punctul critic rămas între Bascov și Mănicești, podul peste canalul Argeș de la Merișani, înaintează foarte greu: mai sunt multe grinzi de instalat, predalele merg anevoios, apoi armare, suprabetonare, hidroizolație, asfalt și finisaje.

Chiar dacă politicienii, în frunte cu ministrul Grindeanu, încă promit că vom avea o inaugurare parțială, în teren se vede cu totul altceva pentru că antreprenorul WeBuild este în continuare în dispute aprinse cu CNAIR și MT la podul suspendat de la Brăila.



Mai mult, conform informațiilor obținute de noi pe surse, oferta WeBuild a fost descalificată la licitația pentru "Perla Coroanei", cei 41 km de pe Autostrada A3 care includ Tunelul Meseș. Nu căutați o declarație oficială în acest sens, nu o veți găsi.

Astfel că ne vine greu să credem că WeBuild dorește să facă vreo concesie statului român și să dea în trafic 15 kilometri cu 9 luni înainte de termenul contractual, septembrie 2025.

Deschiderea completă a lotului este perfect fezabilă în prima parte a lui 2025, DACĂ italienii de la WeBuild doresc și dacă responsabilii (cei noi) din minister vor ști cum să îi convingă.

Dacă nu, probabil ne apucă vara sau chiar termenul contractual din toamnă...”, informează specialiștii Asociației Pro Infrastructură pe Facebook. 

Secțiunea 5 a Autostrăzii Sibiu - Pitești

Proiectul secțiunii 5, pe care lucrează Webuild, presupune proiectarea și construirea a puțin peste 30 de kilometri de autostradă cu patru benzi, câte două pe fiecare sens de circulație și o bandă de urgență.

Se preconizează utilizarea a 500.000 de metri cubi de beton, 37.000 de tone de oțel pentru beton și 20.000 de tone de oțelărie. 

Citește și: Autostrada de 62 km dintre două orașe cheie din Moldova care ascute cuțitele între PSD și PNL

Traseul include 21 de poduri și 6 kilometri de viaducte care traversează râul Argeș, precum și lucrări conexe, cum ar fi trei intersecții complexe de autostradă (Curtea de Argeș, Băiculești, Bascov) și două centre de întreținere și control al traficului (Curtea de Argeș și Bascov).

Citește și: VIDEO Care e stadiul autostrăzii chinezești de 400.000.000 lei de la marginea Bucureștiului

Contractul include și dezvoltarea de drumuri laterale și locale, sisteme de iluminat și de monitorizare a traficului.

Autostrada Sibiu - Pitești face parte din coridoarele europene ale rețelei TEN-T și va oferi o legătură unică plecând de la Marea Neagră spre nordul Europei.

Lotul 5 prevede interconectarea cu DN7C și cu autostrada A1 București - Pitești existentă, ceea ce va permite o conexiune continuă până la capitala București. 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te