Casa de Pensii anunță pensionarii că primesc mii de lei ajutor în 4 situații diferite. Ce completezi

DE Alex Darvari | Actualizat: 23.08.2025 - 13:42
Pensionară deschide o șampanie la pensie - Foto: Freepik
Pensionară deschide o șampanie la pensie - Foto: Freepik
Pensionară gânditoare - Foto: Freepik
Pensionară gânditoare - Foto: Freepik

Un anunț important vine de la Casa de Pensii. Instituția anunță pensionarii că primesc mii de lei ajutor în 4 situații diferite. Ce formulare trebuie completate, vedeți mai jos.

SHARE

Pensionarii primesc pensiile în mod regulat de la Casa de Pensii. Unii o primesc prin Poștă, ceilalți pe card.

Citește și: Pensionari, furați la pensie pe Internet. Un escroc pretinde că îi ajută, dar îi lasă fără 1.000 lei

Luna viitoare, pensia vine pe card pe data de 12 septembrie care cade într-o zi de vineri. Pensiile încep să fie trimise prin Poștă pe data de 1 septembrie care cade într-o zi de luni.

Casa de Pensii anunță pensionarii că primesc mii de lei ajutor în 4 situații diferite. Ce completezi

Dar, la Casa de Pensii pensionarii trimit o serie de documente. Spre, exemplu certificatul de viață trebuie trimis de 2 ori pe an de către pensionarii care trăiesc în străinătate. Dacă nu îl trimit, pensionarii în cauză nu mai primesc pensia de luna următoare.

Newsweek a scris pe subiect, mai jos.

Citește și: Care pensionari trebuie să depună CERTIFICATUL de VIAȚĂ ca să nu rămână fără pensie? Cum completezi?

De asemenea, la Casa de Pensii au fost trimise sau sunt trimise adeverințele cu veniturile nepermanente. Pe baza acestora, pensia ar trebui recalculată de Casa de Pensii. Procesul de creștere a pensiei la Mica Recalculare este amânat pe o perioadă nedeterminată.

Newsweek a scris pe subiect mai jos.

Citește și: Ministrul muncii îngroapă mica recalculare a pensiilor. Cine e vinovat că 600.000 pensii nu cresc?

Casa de Pensii rambursează bani în câteva situații

Casa de Pensii a informat, azi, pensionarii că rambursează bani în patru cazuri diferite. Anunțul este mai jos:

Asiguratorul acordă rambursări de cheltuieli în următoarele situaţii:

a) transportul de urgenţă, în cazuri temeinic justificate, când salvarea victimei impune utilizarea altor mijloace decât cele uzuale;

b) confecţionarea ochelarilor, a aparatelor acustice, a protezelor oculare, în situaţia în care acestea sunt necesare sau au fost deteriorate ca urmare a unui accident de muncă sau a unei boli profesionale;

c) în cazul aplicării dispozitivelor medicale implantabile prin intervenţie chirurgicală în vederea recuperării deficienţelor organice, funcţionale sau fizice cauzate de accidente de muncă şi boli profesionale;

d) Rambursarea cheltuielilor de transport necesare pentru repatriere în cazul decesului unui lucrător asigurat conform prevederilor legale române în vigoare, ca urmare a unui accident de muncă sau boală profesională și care deține documentul portabil A1.

Pentru a primi bani de ochelari sau pentru dispozitive medicale trebuie să competați anexa pe care o aveți AICI

Pensionară gânditoare - Foto: Freepik

Cum primești ajutor de repatriere la pensie?

În cazul repartierii unei persoane decedate care este pensionar trebuie să urmați acești pași:

Ajutor de repatriere decedați: În situația în care defunctul era asigurat (pensionar, salariat în România, titularul unui contract de asigurare în sistemul public de pensii), puteți solicita ajutorul de înmormântare – și pentru situația în care se efectuează repatrierea persoanei decedate din străinătate.

Valoarea ajutor repatriere decedați (înmormântare): Din ianuarie 2018, ajutorul de înmormântare este în valoare de 4162 de lei (cf. Legea 3/2018).

Termenul în care poate fi solicitat. Vă sfătuim să solicitați ajutorul de deces de îndată ce aveți actele necesare, inclusiv certificatul de deces românesc. În prezent, termenul de prescripție pentru solicitarea ajutorului de deces este de 3 ani.

Casa de Pensii. Pentru acordarea lui, trebuie să vă adresați Casei de Pensii la care a fost asigurat defunctul. Pentru situația în care persoana decedată era angajată se va putea solicita angajatorului acest ajutor de repatriere decedați (de înmormântare) – suma aceasta nu este condiționată de niciun alt aspect – fiind valabilă și pentru decesele care au avut loc în afara programului de servici cât și pentru călătoriile efectuate în interes personal.

Termenul de acordare. Termenul legal este de 24 de ore. În realiate, acordarea ajutorului poate dura între 2-3 zile și o lună. Detalii AICI

CONCLUZIE Pentru orice informație și clarificare, în cazul în care sunteți în una din situațiile de mai sus, adresați-vă casei de pensii de care aparțineți.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te