Lotul 2 al Autostrăzii Ploiești - Buzău, parte a Autostrăzii Moldovei - A7, trebuia să fie inaugurat în decembrie 2024. Teoretic, a fost gata, dar specialiștii nu i-au dat Ok-ul, descoperind suduri neconforme și alte probleme apărute din cauza nerespectării unei dispoziții de șantier.
„Am discutat să refacă sudurile, nici a doua oară nu le-a ieșit. De un an de zile se chinuie practic să repare ce au făcut greșit din start”, a explicat Alin Șerbănescu, purtătorul de cuvânt al CNAIR.
Citește și: A7, lotul de 1.250.000.000 lei: 5.000 găuri cu bormașina, soluția pentru sudurile proaste la un pod
Un ciot de 1.250.000.000 lei din Autostrada Moldovei executat prost zace de 8 luni. Ce urmează?
Cum constructorul bulgar nu a reșit până acum să găsească o soluție durabilă pentru problemele ciotului Mizil - Pietroasele al Autostrăzii Moldovei, a fost contractat un expert tehnic internațional. Iar acesta, împreună cu proiectantul, a găsit o soluție.
Lucrările de consolidare au început pe 19 august 2025, iar secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Irinel Scrioșteanu spune că drumul ar putea fi dat în folosință până la sfârșitul lunii septembrie.
Citește și: Ultimele 2,1 miliarde € pentru autostrăzi din PNRR merg pe A7. Despre ce segmente e vorba?
În decembrie anul trecut, deschiderea traficului pe Lotul 2 a fost amânată din cauza unor probleme tehnice descoperite la mai multe pasaje și poduri.
- Pasajul peste autostradă de la km 26
- Sudurile au fost consolidate prin montarea de eclise cu șuruburi de înaltă rezistență.
- A fost finalizat și deschis traficului.
- Pasajul peste autostradă de la km 33
- A fost remediat punctual
- A fost finalizat și deschis traficului.
- Podul de la km 38 peste Râul Sărata
Cel mai mare și mai complex de pe acest tronson, a ridicat cele mai multe probleme: suduri neconforme și dificultăți apărute din cauza nerespectării unei dispoziții de șantier.
În primă fază, sudurile au fost consolidate prin montarea de eclise cu șuruburi de înaltă rezistență și au fost realizate consolidări la alte elemente ale tablierului metalic.
Au fost realizate teste dinamice și statice care au avut rezultate bune, dar, pentru ca nu a fost respectată dispoziția de santier (situație care poate crea probleme in ceea ce privește durabilitatea podului) și pentru a avea o analiză cât mai obiectivă, a fost contractat și un expert tehnic internațional.
După finalizarea acestor lucrări, se va efectua un nou set de teste statice pentru verificarea siguranței și durabilității structurii, folosind o tehnologie diferită față de cea folosită la primele teste, la solicitarea expertului.
Facem tot posibilul ca până la sfârșitul lunii septembrie să se poată deschide traficul pe Lotul 2 al Autostrăzii Ploiești – Buzău”, a explicat secretarul de stat în Ministerul Transporturilor Irinel Scrioșteanu, pe Facebook.
Contractul pentru Lotul 2 al Autostrăzii Ploiești - Buzău, parte a Autostrăzii Moldovei - A7, în valoare de 1,25 de miliarde de lei, fără TVA, a fost semnat în 2022 cu Asocierea Coni SRL - Trace Group, iar lucrările trebuiau să fie gata până la sfârșitul lui 2024. În toamna anului trecut însă, au fost descoperite suduri neconforme și alte probleme de execuție.