Efectul electrificării mașinilor: 86.000 locuri de muncă pierdute din 2020. Urmează alte zeci de mii

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 22.10.2024 - 13:27
Efectul electrificării mașinilor: 86.000 locuri de muncă pierdute din 2020. Urmează alte zeci de mii - Foto: Profimedia Images - Imagine cu rol ilustrativ
Efectul electrificării mașinilor: 86.000 locuri de muncă pierdute din 2020. Urmează alte zeci de mii - Foto: Profimedia Images - Imagine cu rol ilustrativ

Industria auto din Europa trece printr-una dintre cele mai grave crize din istorie. Efectul electrificării mașinilor: 86.000 locuri de muncă pierdute din 2020. Urmează alte zeci de mii. Germania este cea mai afectată țară, cu aproximativ 52.000 angajați puși pe liber în 4 ani.

SHARE

Producătorii de automobile și furnizorii de piese din Europa se îndreaptă către cea mai mare pierdere de locuri de muncă din ultimii ani, potrivit calculelor asociației furnizorilor europeni CLEPA, informează automobilwoche.de.

Efectul electrificării mașinilor: 86.000 locuri de muncă pierdute din 2020. Urmează alte zeci de mii

Asociația europeană a furnizorilor CLEPA trage un semnal de alarmă în ziua deschiderii târgului european al furnizorilor IZB (Wolfsburg, Germania, 22 - 24 octombrie 2024).

Asociația avertizează că reducerile de locuri de muncă din industria auto europeană vor crește și mai mult dacă nu se iau contramăsuri politice.

Citește și: Un colos auto german ia în calcul închiderea a 30% din fabrici. Are 5.000 de angajați și în România

Concret, CLEPA a calculat că aproximativ 86.000 de locuri de muncă au fost deja pierdute în industrie în Europa din 2020.

Chiar și „net” – adică luând în considerare noile locuri de muncă în noi domenii de muncă – pierderea locurilor de muncă depășește cu mult câștigul.

„În ciuda previziunilor conform cărora vor fi create peste 100.000 de noi locuri de muncă până în 2025, realitatea este că va exista o pierdere netă de aproape 56.000 de locuri de muncă (...)

Numai între ianuarie și iulie 2024, au fost anunțate alte 32.000 de reduceri de locuri de muncă (...)

Acest lucru depășește cea mai gravă perioadă a pandemiei și arată clar că cel mai mare impact asupra ocupării forței de muncă este probabil încă în fața noastră”, a explicat secretarul general al CLEPA, Benjamin Krüger.

Citește și: Cifre-ȘOC, pentru industria auto din Europa. 60% dintre nemți iau în calcul o mașină chinezească

Industria auto din Germania, cea mai afectată

Germania este de departe cea mai afectată țară din Europa de criza prin care trece industria de automobile, ceea ce nu este surprinzător având în vedere dimensiunea industriei germane de furnizori auto .

Potrivit CLEPA, 59% din toate pierderile de locuri de muncă din industrie din Europa au loc în companii din Germania. Aproximativ 52.000 de locuri de muncă au fost pierdute din 2020 până în prezent.

Citește și: Piața mașinilor electrice, în picaj. Cel mai mare productor de baterii din Europa, OUT 1.600 oameni

Volkswagen, îngrijorat de riscul creșterii falimentelor în industria auto

Târgul de furnizori IZB începe a început marți, 22 octombrie 2024, la Wolfsburg.

Înainte de eveniment, directorul de achiziții al Volkswage Dirk Große-Loheide a comentat criza din industrie și și-a exprimat îngrijorarea cu privire la creșterea falimentelor. El a anunțat că va intensifica și mai mult cooperarea cu furnizorii.

CLEPA menționează, de asemenea, cele trei cele mai importante motive care, în opinia sa, sunt responsabile pentru pierderea locurilor de muncă din industria auto europeană: scăderea cererii, creșterea costurilor de producție și întârzierea investițiilor în noile tehnologii.

„Profitabilitatea în industria furnizorilor rămâne insuficientă pentru a finanța investițiile critice necesare pentru transformarea verde și digitală în Europa și amenință liderul în inovare în industria auto”, spune CLEPA.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te