Germania a fost și încă este „motorul” Europei. Dar electrificarea forțată, peste noapte, a autovehiculelor, costurile cu care aceasta vine la pachet, scumpirea continuă a materiilor prime și a pieselor, mai ales pe fondul războiului declanșat de Rusia în Ucraina, și concurența puternică, neloială (susținere solidă din partea statului chinez, nerespectarea de norme de poluare, etc., aspecte ce le permit chinezilor să vină pe piață cu modele mai ieftine) și în creștere a constructorilor auto din China au declanșat o criză fără precedent în industria auto europeană. Și, implicit, în curțile marilor producători auto germani.
De exemplu, în premieră, Volkswagen ia în calcul închiderea mai multor fabrici din Germania, iar Audi „calculează” să pună lacătul pe uzina sa istorică de la Bruxelles, unde, în anii 1950, se făcea și celebra „Broscuță”.
Citește și: „Motorul Europei”, „înfundat” de mașinile chinezești. Germania ia în calcul să ajute Volkswagen
Cifre-ȘOC, pentru industria auto din Europa. 60% dintre nemți iau în calcul o mașină chinezească
Iar lucrurile par că se complică și mai mult. Până acum, piața auto din Germania a fost în general dominată de mașini germane. Dar un sondaj realizat recent de ADAC arată că, în contextul în care mașinile s-au scumpit enorm în ultima perioadă, afinitatea germanilor pentru mașini germane e în scădere.
Două treimi dintre respondenții la cercetarea ADAC au spus că se gândesc să cumpere o mașină chinezească, precizând că cel mai puternic motiv este prețul.
Concret, ADAC a întrebat 1.079 de șoferi din Germania despre disponibilitatea lor de a cumpăra o mașină chinezească.
Iar 59%, majoritatea tineri, au răspuns că iau în calcul o astfel de variantă. Automobil clubul german precizează că cu cât respondentul a fost mai în vârstă, cu atât interesul să cumpere o mașină din China a fost mai mic.
Citește și: Mașinile electrice întorc lumea auto pe dos. Chinezii de la Nio vor să cumpere uzina Audi din Belgia
Aproximativ 80% dintre nemții interesați de o mașină nouă au spus că o ofertă accesibilă este de cea mai mare importanță pentru ei.
Iar cei chestionați au apreciat, de asemenea, și tehnologiile inovatoare și designul atractiv ale noilor mașini „Made in China”.
Doar 26% dintre repondenți au menționat „calitatea fabricației” printre criteriile principale de achiziție pentru un nou automobil.
Citește și: Putin le-a deschis chinezilor uzinele Volkswagen, Mercedes și Nissan din Rusia. Ce mașini asamblează
Chiar dacă cererea pentru vehicule chinezești a crescut cu 47,6% față de anul precedent, aceasta rămâne la un nivel încă scăzut în Germania.
Toți producătorii chinezi la un loc au reprezentat împreună doar 1,18% din noile înregistrări din Germania în 2023.