Cel mai mare producător de oţel din Germania, Thyssenkrupp, este în criză. Închide facilități, dă oameni afară până la 11.000 de angajați, reduce orele de lucru și plățile de bonusuri în încercarea de a se reorganiza și rezista.
Un gigant furnizor de componente auto se pregătește să dea afară 1.000 de oameni de la unitățile sale din Europa și să închidă două uzine din Franța, pe fondul crizei din industria auto. Are fabrici și în România, la Mioveni, în apropierea platformei Dacia, și la Timișoara.
Industria auto din Europa trece printr-una dintre cele mai grave crize din istorie. Efectul electrificării mașinilor: 86.000 locuri de muncă pierdute din 2020. Urmează alte zeci de mii. Germania este cea mai afectată țară, cu aproximativ 52.000 angajați puși pe liber în 4 ani.
Un colos auto german ia în calcul închiderea a 30% din fabrici, în încercarea de a rămâne competitiv în contextul electrificării automobilelor. Are 5.000 de angajați și în România.
Volkswagen, cel mai mare constructor auto din Europa, ia în calcul în premieră închiderea de fabrici în Germania, în urma asaltului mașinilor chinezești pe piață, cu prețuri mai mici, și mai ales al celor electrice.