De ce sunt fructele și legumele așezate la intrarea în supermarket? Strategia gândită de retaileri

DE Vlad Alexandru | Actualizat: 11.03.2024 - 13:20
Fructele și legumele sunt așezate la intrarea în supermarket Foto:Freepik.com - rol ilustrativ
Fructele și legumele sunt așezate la intrarea în supermarket Foto:Freepik.com - rol ilustrativ

Cele mai multe supermarketuri au standurile cu fructe și legume amplasate la intrarea în magazin. urmează apoi rafturi cu alte produse alimentare și nealimentare până în spate, unde găsim carnea și lactatele. Motivul este unul ce ține strict de vânzări.

SHARE

Dacă ți se pare că, indiferent de denumire, supermarketurile au aproape aceeași așezare a mărfurilor pe rafturi, nu te-ai înșelat. 

Când intri într-un astfel de magazin, de cele mai multe ori te întâmpină standurile cu fructe și legume. Și, probabil, ești fericit crezând că te poți ține de viața ta sănătoasă fără să cumperi produse de care nu ai nevoie. 

Doar că dacă nu ești extrem de vigilent cu lista ta de cumpărături, când ajungi la casă te trezești că ți-ai umplut căruciorul fără să-ți dai seama.

Cum ajungi să cumperi mai mult decât ai nevoie, în supermarket? Strategia gândită de retaileri

Există un motiv specific pentru care fructele și legumele sunt adesea situate în fața magazinului. Strategia aranjării produselor în supermarket este absolut sălbatică. 

Citește și: Un supermarket le acordă angajaților bonusuri de 6.700 €. Este cunoscut și românilor

”Magazinele alimentare vor plasa produsele astfel încât să luați mai întâi fructele și legumele și apoi să vă simțiți mai puțin vinovat că ați luat mâncare nedorită mai târziu.”, a explicat, pentru nypost.com, Reeves Connelly care a studiat designul arhitectural la Institutul Pratt

Laptele și ouăle, alimentele de bază pe care gospodăriile le folosesc și se epuizează cel mai frecvent, sunt rareori în fața unui supermarket.

„S-ar putea să fi observat, de asemenea, că articolele esențiale, cum ar fi laptele și ouăle, sunt plasate în mod deliberat până la capăt în spatele magazinului, astfel încât să fii forțat să mergi pe alte culoare pentru a ajunge la ele.”

Și se asigură că umple capătul coridoarelor cu o mulțime de opțiuni nesănătoase, cum ar fi gustări și sucuri, pentru a se asigura că le întâlniți în timp ce vă îndreptați către articolele esențiale.”, a mai explicat expertul.

Foto: Freepik.com - rol ilustrativ

Acesta este motivul pentru care sunt atât de multe crize de furie în supermarketuri

Designerii nu vizează doar dorințele adulților; de asemenea, vor să se asigure că copiii vor mai mult - un alt motiv pentru a face cumpărături singuri. 

„O altă modalitate prin care te determină să cheltuiești mai mulți bani este prin aranjarea culoarului pentru cereale, astfel încât produsele cu zahăr să fie la nivelul ochilor copiilor și să fie mai probabil să ia una, în timp ce opțiunile mai sănătoase sunt mult mai sus”, a mai spus Reeves Connelly. 

Nu te învinovăți dacă nu poți rezista să ieși din magazin fără să cumperi ceva. Casele par că blochează ieșirea „pentru a te descuraja să pleci fără să cumperi nimic”. 

Citește și: S-a angajat la supermarket dar a aflat că a muncit 2 săptămâni degeaba. ”Nu voi fi plătită”

Există, de asemenea, un motiv pentru care te simți adesea pierdut în supermarketul tău local. În mod șocant, mișcă lucrurile. 

Foto: Freepik.com

Este un labirint cu un motiv

 „Sunt foarte conștienți de faptul că aceste tactici devin mai puțin eficiente după ce vizitezi magazinul de câteva ori și obții o idee mai bună despre locul în care se află totul, așa că vor muta în mod regulat produsele pe diferite culoare pentru a te dezorienta.”, a mai spus Reeves.

Măcar poți fi sigur că nu îți pierzi mințile. 

De altfel, clienții supermarketurilor spun că de obicei cheltuie mai mult decât și-au propus atunci când au plecat de acasă.

De aceea este foarte importnat să ai o listă de cumpărături actunci când mergi la supermarket.

 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te