Ministrul Transporturilor, Ciprian Șerban, a anunțat că un constructor român a câștigat, vineri, 18 iulie 2025, contractul pentru proiectarea și execuția celui mai dificil lot al Autostrăzii Unirii, Grințieș-Pipirig.
Astfel, începând de astăzi, toate cele patru loturi ale celei mai dificile secțiuni a Autostrăzii Unirii, Miercurea Nirajului-Leghin, au constructori desemnați.
Citește și: VIDEO România a ajuns la 1.309 km de autostradă. S-a mai deschis un ciot de 5 km și 562 milioane lei
Cel mai dificil lot al Autostrăzii Unirii are constructor. 34 km costă 6.000.000.000 lei
„Contractul pentru lotul Grințieș-Pipirig are o valoare de aproape 6 miliarde lei, dar cel mai scump contract al secțiunii montane rămâne cel pentru lotul dintre Ditrău și Grințieș, cu o valoare de 6,2 miliarde lei, pentru care deja a început etapa de proiectare.
Vreau să impun un ritm alert pentru construcția acestor loturi, pentru ca toți românii, inclusiv domnul ministru Pâslaru, să poată circula până în 2030, pe autostradă, de la Târgu Mureș la Târgu Neamț – Moțca pe o distanță de peste 200 km”, a declarat Ciprian Șerban.
Citește și: VIDEO Adio PNRR, pe Autostrada Transilvania. Statul ar putea scoate 1.300.000.000 lei din „buzunar”
Stadiul Autostrăzii Unirii - A8
Autostrada A8, denumită și Autostrada Unirii, are o lungime de 305 km, pe traseul Târgu Mureș - Ditrău - Poiana Largului - Târgu Neamț - Pașcani - Târgu Frumos - Iași - Ungheni.
Secțiunea I Târgu Mureș - Miercurea Nirajului (24,4km) este în executie, cu termen de deschidere în 2026.
Citește și: România exclude din PNRR mai multe autostrăzi și căi ferate. Cu ce bani vor fi continuate?
Pe sectiunea II Miercurea Nirajului:
- Lot 1b Miercurea Nirajului - Sarateni, 23,40km. Licitatie lansata in aprilie 2024. Constructor desemnat in mai 2025: asocierea OZALTIN INSAAT TICARET VE SANAYI A.S. (lider) – INFRAVIS SRL, cost: 2,98 miliarde lei (fara TVA), durata proiectare: 6 luni, durata executie: 24 luni. Contract semnat in mai 2025
- Lot 1c Sarateni - Joseni, 32,40km. In licitare, licitatie lansata in octombrie 2024. Castigator desemnat in martie 2025: asocierea SA&PE CONSTRUCT SRL - TEHNOSTRADE SRL - SPEDITION UMB - EURO ASFALT, cost: 4,94 miliarde lei fara TVA, durata proiectare: 14 luni, durata executie: 40 luni
- Lot 1d Joseni - Ditrau, 14,40km. In licitare, licitatie lansata in octombrie 2024. Castigator desemnat in iulie 2025: asocierea Danlin XXL (lider) - Groma Hold - Intertranscom Impex SRL, cost: 821 milioane lei (fara TVA), durata proiectare: 10 luni, durata executie: 24 luni.
- Lot 2a Ditrau - Grinties, 37,90km. Licitatie lansata in octombrie 2024. Constructor desemnat in martie 2025: asocierea SA&PE CONSTRUCT SRL - TEHNOSTRADE SRL - EURO ASFALT DOO - SPEDITION UMB, cost: 6,14 miliarde lei fara TVA, durata proiectare: 14 luni, durata executie: 40 luni. Contract semnat in martie 2025
- Lot 2b Grinties - Pipirig, 34,10km. Licitatie lansata in noiembrie 2024 și atribuită pe 18 iulie 2025.
- Lot 2c Pipirig - Vanatori Neamt (Leghin) 19,30km. Licitatie lansata in mai 2024. Constructor: Asocierea SA&PE Construct SRL – Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL – Euro-Asfalt d.o.o., cost: 2,69 miliarde lei fara TVA, termen proiectare si executie: 48 luni. Contract semnat in aprilie 2025.
Pentru traseul Târgu Neamț – Iași – Ungheni: lotul 1 Târgu Neamț (Motca) - Targu Frumos (27,0 km) a fost scos la licitatie în ianuarie 2025, lotul 2 Târgu Frumos - Lețcani (28,6 km) a fost scos la licitatie în februarie 2025. Pentru celelalte trei loturi licitatiile sunt în pregatire.
Un pod peste Prut la Ungheni (1,1km) este în constructie, cu termen de deschidere în 2026.