TOP SECRET Dacia lucrează la noi modele. Un break, o mașină de oraș și un micro-car, un cvadriciclu

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 21.10.2024 - 11:35
Dacia lucrează la noi modele. Un break, o mașină de oraș și un micro-car, un cvadriciclu - Foto: auto-moto.com
Dacia lucrează la noi modele. Un break, o mașină de oraș și un micro-car, un cvadriciclu - Foto: auto-moto.com

Dacia lucrează la noi modele. Șeful Dacia, Denis Le Vot, a confirmat printre rânduri, la Salonul Auto de la Paris 2024 care s-a încheiat pe 20 octombrie, că se iau în calcul un break, o mașină de oraș și un micro-car, un cvadriciclu.

SHARE

Renault e hotărât, se pare, să atace noi segmente cu Dacia. După ce a intrat în premieră cu Bigster în segmentul C-SUV, următoarea noutate ar putea fi un break de familie de segment „C”, despre care se vorbește deja de mai bine de un an.

Citește și: FOTO Top Secret: Dacia pregătește un break de familie hybrid și 4x4. Stepway de peste 30.000 €?

Apoi, ar putea urma o mașină de oraș electrică, „soră” cu noul Renault Twingo electric, al cărui concept abia a fost prezentat la Paris 2024, și un micro-car electric, un cvadriciclu electric, pe ideea Renault-ului Twizzy sau, cum i se spune mai nou, Mobilize Duo. 

Dacia lucrează la noi modele. Un break, o mașină de oraș și un micro-car, un cvadriciclu

CEO-ul Dacia, Denis Le Vot, le-a declarat jurnaliștilor, la Salonul Auto de la Paris 2024, că următoarele două modele Dacia vor avea dimensiuni medii și că acestea vor fi „caroserii diferite, nume diferite, totul diferit” în comparație cu gama existentă, relatează autocar.co.uk.

Ambele mașini se vor baza pe platforma modulară CMF-B a Grupului Renault, folosită și de Bigster, care se poate întinde până la 4,6 metri lungime, și este foarte probabil să fie oferite inițial cu propulsie hibridă, iar mai târziu și în variante 100% electrice.

În ceea ce privește forma și poziționarea celor două noi modele Dacia de dimensiuni medii, Le Vot a spus, însă, doar că „Vă puteți imagina, puteți ghici. Vom vorbi în curând”.

Citește și: Renault vrea ca Dacia să-şi dubleze vânzările şi profitabilitatea până în 2030

Dar, întrebat dacă un break de familie ar putea fi o prioritate pentru Dacia, Le Vot a răspuns că „O idee excelentă - fantastică! De ce nu?”, sugerând astfel că Dacia se pregătește să înfrunte modele precum Peugeot e-308 SW și MG 5 cu propriul său break accesibil. 

Și, interesant, David Durand, directorul de design al Dacia, a declarat pentru Autocar că „vă puteți aștepta la ceva diferit” de la următoarea mașină, al cărei design a fost deja aprobat.  

Acesta, a confirmat el, va ocupa același segment „C” ca Bigster.

„Următorul model este finalizat. Am pus la punct ultimele mici detalii acum câteva săptămâni și acum intră în procesul de dezvoltare în vederea producției”, a detaliat David Durand.

„Deci, da, acesta este gata, dar încă lucrăm la multe alte proiecte. Încercăm să avem o gamă coerentă, cu produsul bun în poziția bună - fără a avea prea multe mașini la câțiva centimetri [una de cealaltă].”

Citește și: FOTO Dacia ia în calcul extinderea gamei cu un SUV urban Stepway. Cum ar putea să arate

În orice caz, Dacia va oferi mai multe detalii în viitorul apropiat, deoarece operează acum pe un ciclu de dezvoltare strâns, de 100 de săptămâni, pentru noile modele, iar noile modele sunt așteptate până la sfârșitul anului 2025.

Dar în timp ce Dacia își extinde gama în sus, pentru a concura mai bine în segmentul C crucial din Europa, nu a exclus nici posibilitatea extinderii în jos, Le Vot făcând aluzie la viabilitatea potențială a unei mașini mici de oraș, bazată pe noului Renault Twingo electric.

Le Vot a explicat că promovarea segmentului „C” de către Dacia „nu înseamnă că nu ne uităm la ceva mai mic” și a sugerat că Dacia nu a oferit în trecut nimic sub Sandero, deoarece „ecuația unei [mașini] clasice din segmentul A nu prea funcționează cu soluțiile ICE (motoare termice, n. red.)”, având în vedere marjele lor de profit subțiri.  

De asemena, șeful Dacia a sugerat și că proiectarea și producția unui succesor al modelului Dacia Spring în Europa ar spori profitabilitatea acestuia și ar încorpora mai bine cerințele cumpărătorilor europeni încă din primele etape.

Iar Le Vot a punctat că este încrezător că prețul accesibil poate fi luat în considerare încă din faza de concepție.

De exemplu, cerințele de autonomie redusă ale unei mașini electrice mici pentru navetiști înseamnă că, teoretic, aceasta ar putea fi echipată cu o baterie de jumătate din dimensiunea mașinilor EV de oraș actuale. În medie, un navetist parcurge 37 km pe zi, a spus Le Vot, ceea ce înseamnă că „poți avea jumătate din baterie și tot va funcționa”.

O posibilitate, a recunoscut Le Vot, este utilizarea platformei Ampr Small, pe care e făcut Renault Twingo, ca bază pentru o alternativă Dacia. 

Șeful Dacia a spus că privește arhitecturile modulare ale Renault ca pe „cărămizile tehnice” pe care Dacia își poate baza toate modelele - o componentă crucială a modelului de afaceri Dacia axat pe valoare - și nu a exclus posibilitatea de a utiliza oricare dintre ele pentru viitoarele automobile. 

Le Vot a mers chiar până acolo încât a spus că Dacia evaluează posibilitatea de a crea propria versiune a micuțului Duo cu două locuri de la noua marcă de mobilitate Mobilize a Renault (fostul cvadriciclu Twizzy, n. red.).

„Suntem cu toții împreună (...) Nu există nimic pe care să nu îl împărtășim”, a subliniat Le Vot. 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te