Timișoara, pol tehnologic auto în România: prima fabrică de baterii și centru Porsche Engineering

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 22.06.2021 - 14:09

Timișoara devine un adevărat pol al industriei auto din România. Dräxlmaier Group a anunțat construirea primei fabrici de baterii pentru mașinile hybrid, iar Porsche Engineering a deschis cel de-al doilea centru de cercetare și dezvoltare din țara noastră.

SHARE

Nu este meritul vreunui edil, fost sau actual, investitorii nebeficiind de facilități speciale din partea autorităților locale sau centrale. Legăturile Timișoarei cu tehnologia și industria mobilității sunt puternice și lungi, însă.

Dacă în 1857, Timișoara a fost primul oraș de pe actualul teritoriul al României conectat la rețeaua feroviară, în 1881 a fost inaugurată prima rețea telefonică. În 1884, Timișoara a fost primul oraș din Europa continentală cu străzile iluminate electric și, în 1938, tot aici, a fost pusă în funcțiune prima mașină de sudat șine de cale ferată din lume. Apoi, în 1969, de exemplu, la Timișoara a apărut primul computer alfanumeric din România, iar, în 1988, pe porțile uzinei Technometal a ieșit primul automobil conceput și dezvoltat integral în România – Lăstunul (Dacia și Oltcit au fost modele produse sub licență).

Citește și: Putin se victimizează după întâlnirea cu Biden: SUA își vor continua politica de îngrădire a Rusiei

După Revoluție, poziția Timișoarei pe harta auto europeană a crescut permanent. Cel mai important nume la ora actuală este Continental, Continental România având peste 20.100 de angajați în facilitățile sale din Timișoare, Brașov, Carei, Iași, Năbab și Sibiu. Dar, pe malul Begăi, și-au făcut loc și alte nume rezonante din industria automotive, precum TRW, Mahle, Hella, Valeo, Honeywell sau Dräxlmaier Group. Iar expansiunea continuă.

Dräxlmaier ridică prima fabrică de componente de înaltă tensiune și baterii pentru mașini hybrid din România

Dräxlmaier Group a anunțat construirea, la Timișoara, a primei fabrici de componente de înaltă tensiune și baterii pentru mașini hybrid din România. Conform proiectului prezentat de compania germană, noua facilitate se va întinde pe o suprafață de peste 40.000 de metri pătrați și va crea aproximativ o mie de locuri de muncă.

Citește și: România trebuie să pună capăt deficitului excesiv până în 2024. Calculele Consiliul European

Investiția se va derul în etape, pe parcursul următorilor șase ani, începerea producției de baterii pentru automobilele hybrid fiind programată pentru anul 2022.

„Prin proiecte inovatoare în domeniul electromobilității, Draxlmaier Timișoara va crea peste 1.000 de locuri de muncă pentru specialiști în tehnologii de top și procese de producție la cele mai înalte standarde din industria auto. Mizăm pe termen lung pe susținerea și parteneriatul cu autoritățile locale pentru implementarea cu succes a acestui proiect de anvergură. Compania este un partener de tradiție al comunității locale și dorim să contribuim în continuare la dezvoltarea acesteia și să evoluăm împreună și în următorii ani. Suntem mândri că fabrica din Timișoara este nominalizată să joace un rol cheie în strategia globală de E-mobility a Draxlmaier Group”, a declarat Alexander Schubel, director General Operations al Draxlmaier Timișoara.

Dräxlmaier Group a intrat în România în 1992, cu o fabrică în Pitești, iar acum are facilități în Timișoara, Satu Mare, Hunedoara și Codlea. În momentul de față, grupul german produce în România cablaje și componente electrice şi electronice, cablaje de înaltă tensiune, interioare, console centrale şi panouri de uşi pentru diverite modele auto.

Citește și: VIDEO Explozia prețurilor a blocat proiecte de anvergură din România #2021 Construction Summit

Al doilea centru tehnologic Porsche Engineering din România

După ce a deschis primul său centru tehnologic din România în 2016 la Cluj, Porsche Engineering, furnizor de servicii tehnologice și subsidiară deținută în totalitate de Porsche AG, a deschis luna aceasta un al doilea centru tehnologic în România, la Timișoara.

„Activitățile tehnologice ale Porsche Engineering din România sunt o poveste de mare succes. Creșterea constantă - susținută de specialiștii în dezvoltare de funcții și software cu înaltă calificare din Cluj-Napoca - ne-a motivat să luăm în considerare extinderea cu o a doua prezență în România”, a declarat Dirk Lappe, Chief Technology Officer al Porsche Engineering.

Datorită mediului său de înaltă tehnologie atât în peisajul academic, cât și în cel al afacerilor, Timișoara a fost alegerea evidentă pentru extindere.

„Acum cinci ani, când am venit pentru prima dată în România, am fost impresionați de creativitatea, flexibilitatea și capacitatea de învățare rapidă a oamenilor pe care i-am întâlnit (…) Suntem bucuroși să valorificăm în continuare acest potențial cu o a doua locație în vibranta Timișoară”, a adăugat Lappe.

Compania își propune să angajeze aproximativ 50 de persoane în Timișoara în 2021 și are un obiectiv pe termen mediu de 200 de specialiști în centrul de acolo.

Porsche Engineering va angaja într-o primă instanță experți în dezvoltare și testare de software, care vor lucra la o varietate de proiecte auto. Activitatea se va concentra pe tendințe precum funcțiile de conducere extrem de automatizată (HAD), învățare automată, managementul virtual al energiei și caroserie și habitaclu inteligente.

Citește și: CCIR: Proiectul imobiliar Romexpo va aduce mai mult de 1,7 miliarde de lei anual statului

„La Porsche Engineering România, combinăm cele mai noi tehnologii de la dezvoltarea de software și funcții cu expertiza auto - pentru a face mașinile mai inteligente, mai ușor de utilizat și mai eficiente”, a explicat Marius Mihailovici, Director General Porsche Engineering România.

„Dezvoltăm noi funcții și caracteristici pentru mărci importante, valorificând cele mai noi tehnologii și urmărindu-ne ideile, de la concept până la lansarea pe piață. Acest lucru este destul de neobișnuit pentru companiile auto care își desfășoară activitatea în România și a fost unul dintre punctele cheie care au atras specialiști talentați către organizația noastră”, a adăugat acesta.

Centrul din Timișoara va servi ca un nou pilon în rețeaua globală de inovare a Porsche Engineering, care se întinde din Germania și Republica Cehă până pe circuitul de teste de la Nardò și din Italia până în Shanghai, în China.

Apropierea de universitățile de primă clasă joacă un rol vital în strategia internațională de inovare. Cu mai multe universități tehnice, Timișoara oferă oportunități atât din punct de vedere al resurselor umane, cât și al dezvoltării.

„Plănuim să colaborăm cu Universitatea Politehnică din Timișoara și Universitatea de Vest pentru proiecte comune din zona academică”, a subliniat Marius Mihailovici, Director General Porsche Engineering România.

Continental a investit peste 150 de milioane de euro în România, în plină pandemie

Continental, unul dintre cei importanți actori din industria automotive din România, a investit peste 150 de milioane de euro operațiunile sale din țara noastră în 2020, în plină pandemie.

Printre investiții se numără lucrările la noua clădire de birouri a centrului de cercetare și dezvoltare din Timișoara, finalizarea lucrărilor la clădirea din Iași, punerea în aplicare a sistemului de trigenerare la fabrica de componente electronice dinTimișoara, implementarea noului echipament pentru tratarea emisiilor la fabrica de anvelope din capitala Banatului, precum și investiții în echipamente de ultimă generație în centrul de inginerie și fabrica de componente electronice din Sibiu și în fabricile ContiTech din țară (Carei, Nădab și Timișoara) prin punerea în aplicare a tehnologiilor industriei 4.0 care conferă un grad ridicat de automatizare și îmbunătățire a proceselor de producție, a eficienței și calității muncii.

„Dezvoltarea de soluții tehnice inovatoare face parte din spiritul Continental, din cultura noastră organizațională. Industria automotive trece printr-o transformare ce determină o creștere tot mai accentuată a unei mobilități autonome, conectate, sigure și fără emisii. Activitățile din centrele R&D din România, axate pe software și sisteme, reușesc să aducă viitorul în fața noastră. La fel de importantă, misiunea unităților de producție, concentrată pe calitatea produselor fabricate și livrate clienților, contribuie din plin la o evoluție durabilă și sustenabilă a companiei”, a explicat dr. Christian von Albrichsfeld, Head of Country Continental România.

Activitățile pe care le desfășoară angajații din România vizează folosirea inteligenței artificiale și cybersecurity care contribuie la evoluția accentuată a sistemelor de conducere asistată și autonomă, precum și folosirea tehnologiilor de conectivitate, printr-o arhitectură a sistemelor, ce oferă conducătorilor și pasagerilor auto noi experiențe de utilizare a vehiculelor. Simultan, fabricile din țară (Automotive, ContiTech și Anvelope) susțin acest progres prin varietatea de produse și a calității acestora, precum și prin eficientizarea capacității de producție.

În direcția electrificării, în România, din grupul Continental face parte divizia Vitesco Technologies. Aceasta dezvoltă și produce tehnologii de ultimă generație pentru o mobilitate sustenabilă. În anul 2019, Vitesco Technologies s-a desprins de Continental, ca și entitate juridică separată, și face în continuare parte din grup. În România, compania este reprezentată prin două entități juridice, având sediile la Brașov și Timișoara și două puncte de lucru în Iași și Sibiu.

Pentru acest an, Continental Romania are planificate investiții în valoare comparabilă cu cea de anul trecut. În funcție de viitoarele proiecte și de evoluția industriei automotive, compania va continua angajările în acest an în România.

 

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

© 2021 NEWS INTERNATIONAL S.A.