Și cauciucurile s-au scumpit! Cât costă dotarea unei mașini mici cu anvelope de iarnă?



Totul s-a scumpit mult față de anul trecut și, evident, și cauciucurile. Newsweek a analizat ofertele de anvelope bune de iarnă și All-Seasons de la cei mai importanți furnizori și dotarea unei mașini mici, gen Sandero, Polo, Corsa sau Clio, ajunge și la peste 3.000 de lei.
În mai multe zone din România, iarna deja a venit. În masivele Făgăraş şi Bucegi, de exemplu, pe arii întinse zăpada are 20-40 de centimetri. Iar Transalpina e parțial blocată, drumarii luptându-se zilnic să desfunde drumul.
Prin urmare, șoferii trebuie să înceapă serios să se gândească la încălțarea mașinii cu anvelope de iarnă, marcate cu „M+S” și „fulg de zăpadă”, atât din rațiuni de siguranță la drum, cât și de frica amenzilor pentru lipsa pneurilor omologate pentru zăpadă și gheață ce variază între 9 și 20 de puncte de amendă. Adică, între 1.800 lei și 4.050 lei.
Citește și: VIDEO 31 de anvelope de iarnă, testate de ADAC. Care sunt cele mai bune? Fugiți de cele ieftine!
Și cauciucurile s-au scumpit! Cât costă dotarea unei mașini mici cu anvelope de iarnă? Cazul tipodimensiunii 205/55 R16
Șoferii care au roți de iarnă complete (jante + gume) sau anvelope pentru iarnă încă bune, de preferat cu profil peste 3-4 mm și nu mai vechi de 5-6 ani, pot respira ușurați.
Înlocuirea roților complete costă, în medie, între 50 lei/roată și 70 lei/roată, în funcție de dimensiune.
În cazul în care aveți un singur set de jante și schimbați pneurile de vară/iarnă pe acestea, prețurile pentru un pachet de genul „demontat/montat roată, demontat/montat anvelopă, verificat jantă, echilibrat roată” variază în funcție de dimensiunea roții și este, în medie, de 300 lei/set între 14 și 16 inch, de 380 lei/set între 17 și18 inch și 450 lei/set între 19 și 24 inch.
Șoferii care trebuie să-și cumpere însă cauciucuri de iarnă sau All-Seasons noi trebuie să se pregătească să bage mâna adânc în buzunar. Inflația și creșterea TVA se simt.

Una dintre cele mai solicitate tipodimensiuni de anvelope specifice pentru iarnă este 205/55 R16, aceasta fiind dimensiunea pneurilor recomandate de producător pentru sezonul rece, în funcție de anul de fabricație al modelului și nivelul de echipare, pe foarte multe mașini din clasa mică și nu numai, precum Dacia Sandero, VW Polo, Opel Corsa, Renault Clio sau modele compacte mai vechi (Focus, Golf, Astra, etc.).
Citește și: VIDEO Cauciucuri de iarnă sau „All-Seasons”? Grosimea zăpezii și stilul de condus motivează alegerea
Newsweek a analizat ofertele de anvelope bune de iarnă și All-Seasons de la cei mai importanți furnizori pentru tipodimensiunea 205/55 R16 și acestea s-au scumpit, în medie, cu circa 10-15% față de anul trecut.
Prețuri medii anvelope iarnă 205/55 R16
- cauciucuri de iarnă cu performanțe medii 205/55 R16 (Hankook, Kleber, Nexen, Kumho, etc.): 450-550 lei/bucată
- cauciucuri de iarnă de top 205/55 R16 (Michelin, Continental, GoodYear, Dunlop, etc.): 500-650 lei/bucată
- cauciucuri All Seasons cu performanțe bune 205/55 R16 (Michelin, Dunlop, Continental, GoodYear, etc.): 500-600 lei/bucată
Citește și: Frig, mâzgă, ninsori! Încălțați mașina de iarnă! Conduceți în siguranță și evitați 1.800 lei amendă
Făcând un calcul aritmetic simplu, dotarea cu anvelope de iarnă 205/55 R16 a unei mașini costa între aproximativ 2.100 lei (cauciucuri de iarnă cu performanțe medii + manoperă) și 2.300 lei (cauciucuri de iarnă de top sau All Seasons cu performanțe bune + manoperă).
Îndreptarea jantelor se plătește separat
Atenție, însă! Îndreptarea jantelor se plătește separat și aproape e imposibil să nu fie puțin strâmbe la ce drumuri avem.
Îndreptarea unei jante din tablă/oțel de 16 inch costă, în medie, 60 lei, iar îndreptarea unei jante din aliaj costă, în medie, 80 lei. Deci, încă 240-320 lei.