Sfârșitul unei epoci: A doua generație a navei-amiral Bentley Mulsanne a ieșit la pensie

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 26.06.2020 - 11:49

Bentley a renăscut spectaculos sub bagheta Volkswagen. Dacă prima generație Mulsanne (1980 – 1992) bazată pe Rolls-Royce Silver Spirit a fost produsă în puțin peste 2.000 de unități, începând din 2010, modelul care s-a pensionat acum a fost manufacturat în peste 7.300 exemplare.

SHARE

Tradiția Mulsanne poate fi urmărită în istoria Bentley începând de la originalul ”8 Litre” din 1930, ultima mașină proiectată și dezvoltată de însuși W.O. Bentley.

„Mulsanne este punctul culminant a tot ceea ce am învățat la Bentley în primii 100 de ani de producție a celor mai luxoase mașini din lume. Fiind vârful nostru de gamă de mai bine de un deceniu, Mulsanne și-a consolidat ferm locul în istoria Bentley ca un model cu adevărat emblematic. Sunt extrem de mândru de sutele de proiectanți, ingineri și meșteri care au dat viață modelului Mulsanne în ultimii zece ani. Acum, pe măsură ce începem călătoria Bentley pentru a defini viitorul mobilității durabile de lux prin strategia Beyond100, rolul de flagship al Bentley trece la noul Flying Spur.

În ultimii 11 ani, peste 700 de persoane au investit aproape trei milioane de ore în artizanatul berlinei ultraluxoase de la Bentley. Producția caroseriilor de Mulsanne a necesitat aproximativ 42 de milioane de puncte de sudură, iar crearea somptuoaselor interioare din piele a durat mai mult de un milion de ore. S-au petrecut aproape 90.000 de ore pentru lustruirea mașinilor, înainte de a se trece la peste patru milioane de puncte individuale de control al calității. Mulsanne s-a născut din dragoste”, a declarat Adrian Hallmark, președintele și directorul general al Bentley, în cadrul ceremoniei de pensionare a Mulsanne-ului, organizată în cadrul restrâns din cauza pandemiei de COVID-19 și respectând regulile de distanțare socială.

Mulsanne-ul prezentat pentru prima dată la Pebble Beach Concours d'Elegance 2009 a fost prima navă-amiral dezvoltată complet independent de Bentley în aproape 80 de ani, mai precis de la ”8 Litre”-ul din 1930. Sub capotă avea o versiune actualizată, cu distribuție variabilă și sistem de dezactivare a cilindrilor, a celebrului motor Bentley L Series V8 – 6.75 L, și se vorbea de versiuni coupé și cabrio, după rețeta Arnage Brooklands și Azure. Nu au mai văzut lumina zilei, strategia gamei fiind schimbată.

A doua generație Mulsanne a primit primele îmbunătățiri în 2012, sub forma versiunii Mulliner. O gamă de caracteristici noi de design, impresionante, a inclus jante unice din aliaj de 21 inch, guri de ventilație Bentley Flying „B” și un interior tapițat cu piele brodată în modelul specific, în carouri. De asemenea, Mulsanne Mulliner a primit și o trapă mare din sticlă, cu deschidere înclinată, și un mini-frigider electric, proiectat special.

Al doilea model derivat din Mulsanne, Speed a fost prezentat în 2015. Dând viață celei mai rapide experiențe de conducere ultra-lux, Mulsanne Speed a fost dotat cu o versiune modernizată a motorului V8 de 6.75 litri, care oferea 537 de cai putere și un cuplu impresionant de 1.100 Nm, suspensie și direcție sportive, cu moduri selectabile. Caracteristici de stil noi și moderne au făcut din Mulsanne Speed o declarație a chintesenței luxului britanic.

O nouă familie Mulsanne a debutat la Geneva 2016, când modelul a primit un facelift, pentru a ridica și mai mult standardul de lux oferit. O suită de detalii stilistice elegant executate a diferențiat noul Mulsanne de predecesorul său. Întregul stil al părții frontale a mașinii a fost complet reproiectat. Aripile, capota, masca radiatorului, grilele, luminile și barele de protecție față și spate au fost modificate, oferind mașinii un aspect mai modern și mai integrat.

În interior, Mulsanne-ul facelift se lăuda, de asemenea, cu scaune reproiectate, mânere de uși și cotiere noi, precum, un sistem de comandă unic pentru geamuri și un sistem de infotainment complet nou.

În plus, Mulsanne Extended Wheelbase, a treia versiune Mulsanne, a fost dezvoltată ca să ofere un plus de confort pasagerilor. Extensia de 250 mm a ampatamentului Mulsanne (de la 3.266 mm până la 3.516 mm) a fost în totalitate în beneficiul spațiului de la picioare pentru scaunele din spate. Această creștere semnificativă a spațiului interior a făcut din Mulsanne una dintre limuzinele cu cele mai generoase proporții. Adăugarea unei console pentru a separa cele două scaune din spate, suporturile pentru picioare în stilul scaunelor din avioane, perdelele de confidențialitate și masa pliabilă ornată au completat mediul de lux.

Ultima reprezentație - 6.75 Edition by Mulliner

În 2020, mașinile din seria finală de producție formează ediția specială „6.75 Edition by Mulliner”, care reprezintă sfârșitul epocii Mulsanne. Luându-și numele de la legendarul motor de 6,75 litri, care anul acesta a ajuns și el la sfârșitul ciclului de producție, după mai bine de 60 de ani, „6.75 Edition” este limitată la doar 30 de exemplare.

Trimiteri subtile la motorul mașinii sunt evidente în întreaga mașină. Pentru a numi doar câteva, comenzile pentru ventilație din interior sunt înlocuite de modele având versiuni în miniatură ale capacului de ulei al motorului. Cadranul ceasului și al instrumentelor de bord minore sunt gravate cu schemele unor secțiuni ale motorului.

Tratamentele pentru nuanțe întunecate la mascota Flying B de pe capotă, grila radiatorului Mulliner Serenity și finisajele evacuărilor aduc un plus de definiție, în timp ce roțile Mulsanne Speed de 21 de inci, cu cinci spițe, au un finisaj unic lucios, cu porțiuni negre.

Sub capotă, galeria de admisie a motorului va fi finisată în negru în locul tradiționalului argintiu, iar placheta cu numărul motorului, semnată în mod tradițional de ”meșterul” care a construit motorul, a fost semnată de Adrian Hallmark, președintele și directorul general al Bentley.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te