Pentru test, coreenii au ales versiunea puternică a lui Kona Electric, care dispune de un motor de 204 cai putere și o baterie cu o capacitate de 64 kWh, ce asigură o autonomie de până la 449 de kilometri (WLTP). Două dintre mașini au fost conduse de echipaje ale constructorului, iar cea de-a treia de jurnaliști de la Auto Bild Germania.
Cum au reușit să parcurgă cele trei Kona Electrice peste 1.000 km cu un singur plin de baterie, când autonomia oficială este de peste două ori mai mică? Nu, mașinile nu au fost modificate și nici pneurile 215/55 R 17 nu au fost supra-umflate. Dar, în primul rând s-a mers pe circuit, fără trafic real. Deci, în mare parte constant, fără plecări succesive de pe loc, de pildă, sau frâne bruște, ”piloții” calculându-și fiecare mișcare pentru a proteja bateriile și a recupera cât mai multă energie.
În al doilea rând, de-a lungul celor 35 de ore cât a durat testul, echipajele nu au folosit aerul condiționat și sistemul de infotainment. Doar luminile de zi au fost utilizate tot timpul, ca în traficul cotidian.
Iar în al treilea rând și, probabil, cel mai important, viteza medie a celor trei mașini de-a lungul testului a variat între 29 km/h și 31 km/h.