Mașinile electrice sunt încă mult mai scumpe decât cele termice echivalente ca volum și cifrele din piață arată că nu se vând fără incentive de la stat. În România, programul Rabla 2025 începe în sfârșit în septembrie, dar cu un bonus tăiat la 3.700 €.
7.500 € va tichetul Rabla 2025 pentru mașini electrice. În 2024, a fost tăiat la 5.100 €, de la 10.200 €, și piața de mașini electrice s-a prăbușit. Anul trecut, românii au înmatriculat doar 9.743 de mașini electrice noi, cu peste 36% mai puține ca în 2023.
Unu din doi șoferi de mașini electrice Tesla a revenit la o mașină pe benzină sau diesel, potrivit unui studiu realizat în intervalul ianuarie - iulie 2024. Dintre aceștia, 10% au optat pentru modele hybrid (HEV) și 6% pentru autoturisme plug-un hybrid (PHEV).
Numărul mașinilor electrice noi înmatriculate crește în fiecare zi și, evident, în paralel se dezvoltă și piața de automobile electrice second-hand. Obișnuiți să măsluiască cu succes kilometrajul mașinilor SH pe benzină sau motorină, samsarii au, însă, un coșmar cu bateria.
Programele Rabla Clasic și Rabla Plus vor începe anul acesta mai devreme, în februarie. Principala noutate este că vor putea fi casate două „cazane” pentru achiziția unei mașini noi, dar AFM a operat mai multe modificări și, chiar, „șmecherii” din pix.