Mașinile electrice sunt încă mult mai scumpe decât cele termice echivalente ca volum și cifrele din piață arată că nu se vând fără incentive de la stat. În România, programul Rabla 2025 începe în sfârșit în septembrie, dar cu un bonus tăiat la 3.700 €.
Akio Toyoda, șeful Toyota, afirmă că o mașină electrică poluează cât 3 mașini hybrid de-a lungul întregului ciclu de viață, relansând dezbaterea privind beneficiile electrificării totale.
De parcă n-ar fi criză bugetară în România, instituțiile publice și primăriile își cumpără aproximativ 3.000 de mașini electrice și hybrid prin programul Rabla. Bugetul de 150.000.000 de lei (cca. 30.000.000 €) alocat de AFM s-a epuizat aproape instant.
În ciuda electrificării, un cunoscut constructor a dezvoltat un nou super-motor pe benzină în 4 cilindri care poate dezvolta până la 300 de cai putere.
7.500 € va tichetul Rabla 2025 pentru mașini electrice. În 2024, a fost tăiat la 5.100 €, de la 10.200 €, și piața de mașini electrice s-a prăbușit. Anul trecut, românii au înmatriculat doar 9.743 de mașini electrice noi, cu peste 36% mai puține ca în 2023.