Akio Toyoda, șeful Toyota, afirmă că o mașină electrică poluează cât 3 mașini hybrid de-a lungul întregului ciclu de viață, relansând dezbaterea privind beneficiile electrificării totale.
De parcă n-ar fi criză bugetară în România, instituțiile publice și primăriile își cumpără aproximativ 3.000 de mașini electrice și hybrid prin programul Rabla. Bugetul de 150.000.000 de lei (cca. 30.000.000 €) alocat de AFM s-a epuizat aproape instant.
În ciuda electrificării, un cunoscut constructor a dezvoltat un nou super-motor pe benzină în 4 cilindri care poate dezvolta până la 300 de cai putere.
7.500 € va tichetul Rabla 2025 pentru mașini electrice. În 2024, a fost tăiat la 5.100 €, de la 10.200 €, și piața de mașini electrice s-a prăbușit. Anul trecut, românii au înmatriculat doar 9.743 de mașini electrice noi, cu peste 36% mai puține ca în 2023.
Și cu taxe vamale de 100% pentru mașinile chinezești, producătorii auto europeni nu se pot bate cu astfel de prețuri. Doar normele de siguranță îi salvează. La aproximativ 10.000$, o nouă mașină chinezească plug-in, de lungimea unei Dacia Jogger, promite o autonomie de 1.000 km.