Grupul Stellantis demarează un recall masiv, pentru peste 300.000 de modele Jeep hybrid. Bateria de înaltă tensiune riscă să ia foc, iar până la prezentarea în service șoferii sunt sfătuiți să nu parcheze mașinile în interior sau lângă clădiri.
Grupul Stellantis demarează un recall masiv, pentru peste 300.000 de modele Jeep hybrid. Bateria de înaltă tensiune riscă să ia foc, iar până la prezentarea în service șoferii sunt sfătuiți să nu parcheze mașinile în interior sau lângă clădiri.
În contextul crizei din industria auto, generată în principal de costurile electrificării, și a adoptării mai greoaie decât s-a previzionat a mașinilor electrice, Volvo renunță la strategia 100% electrică până în 2030 și se apucă de facă modele plug-in hybrid.
În primele 8 luni din 2025, piața auto UE a stagnat, înregistrând o scădere cu 0,1%. În același timp, vânzările de mașini noi din România s-au prăbușit cu 9,6%, consemnând a 4-a cea mai mare scădere procentuală din Uniune, după Estonia, Malta și Belgia.
Mașinile electrice sunt încă mult mai scumpe decât cele termice echivalente ca volum și cifrele din piață arată că nu se vând fără incentive de la stat. În România, programul Rabla 2025 începe în sfârșit în septembrie, dar cu un bonus tăiat la 3.700 €.
7.500 € va tichetul Rabla 2025 pentru mașini electrice. În 2024, a fost tăiat la 5.100 €, de la 10.200 €, și piața de mașini electrice s-a prăbușit. Anul trecut, românii au înmatriculat doar 9.743 de mașini electrice noi, cu peste 36% mai puține ca în 2023.
Și cu taxe vamale de 100% pentru mașinile chinezești, producătorii auto europeni nu se pot bate cu astfel de prețuri. Doar normele de siguranță îi salvează. La aproximativ 10.000$, o nouă mașină chinezească plug-in, de lungimea unei Dacia Jogger, promite o autonomie de 1.000 km.
Unu din doi șoferi de mașini electrice Tesla a revenit la o mașină pe benzină sau diesel, potrivit unui studiu realizat în intervalul ianuarie - iulie 2024. Dintre aceștia, 10% au optat pentru modele hybrid (HEV) și 6% pentru autoturisme plug-un hybrid (PHEV).
Prețurile mari și scăderea subvențiilor au domolit, se pare, euforia electrificării. În medie, în primele 4 luni din 2024, piața de mașini electrice din UE a crescut cu doar 6,4%, iar în multe țări e în cădere liberă. Vânzările de mașini hybrid au crescut însă cu 23%.