Opel Grandland X 1.5 Turbo D Ultimate AT. În rodaj

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 08.02.2019 - 00:27

Aceeași caroserie, dar alt motor și altă echipare. Cea „full de full“, Ultimate. De la sfârșitul anului trecut, în echipa Newsweek România a intrat un nou SUV: Opel Grandland X 1.5 Turbo D Ultimate AT8.

SHARE

Atât de nou, încât, la prima cheie, bordul afișa 24 de kilometri. Așa că ne-am apucat să-i facem rodajul. 

Rodaj? Da, rodaj. Nu mii de kilometri, ca la bătrânele Dacii sau când „se face motorul“, rectificând chiulasa și punând cămăși noi, dar măcar câteva sute de kilometri parcurși cât mai constant și lin, fără accelerări și frânări bruște sau alte suprasolicitări.

Face bine oricărei mașini noi, indiferent de marcă sau model. La livrare, automobilul vine cu un rodaj rea­lizat de producător și, teoretic, poate fi exploatat la maximum imediat ce se iese din curtea dealerului. Acest rodaj, însă, este făcut artificial, pe banc. Prin urmare, pentru ca toate piesele și elementele aflate în mișcare, de la bucșe și pneuri, la plăcuțele și discurile de frână, de exemplu, să „se așeze“, cum se spune, este recomandat un minim rodaj real, în trafic.

Mai mult, la orice mașină nouă, motorul „se așază“ complet după parcurgerea a 8.000-10.000 de kilometri. Nu scrie nicăieri acest lucru, dar se observă simplu în consumul de carburant, care scade ușor după câteva mii de kilometri și se stabilizează.

De exemplu, dacă Grandland X-ul nostru 1.5 Turbo D Ultimate AT8 cu 24 de kilometri la bord a afișat un consum urban de 9.6-9.8 litri/100 km după primii 500 de kilometri în traficul din București, în condiții de iarnă, acum, mașina a trecut de 1.200 de kilometri și consumul a coborât la 8.9-9.1 litri/100, fără mai mult de 200 de kilometri de drum întins.

Prin urmare, pe la 10.000 de kilometri, consumul urban are șanse să se stabilizeze pe la 8.2-8.4 litri/100 km, ceea ce nu e deloc rău pentru un SUV cu 130 de cai putere sub capotă, de aproape 4,5 metri lungime, 1,5 tone și cu transmisie automată.

Viața la bord

Cum în timpul rodajul de aproape o mie de kilometri am mers cât s-a putut de lin, iar, mai ales de Sărbători, traficul din București a stat mai mult în loc, am avut timp berechet să analizăm interiorul celei mai bine dotate versiuni disponibile pe Grandland X, Ultimate, și să studiem manevrabilitatea și confortul SUV-ului în oraș.

31.900 €

costă un Opel Grandland X 1.5
Turbo D Ultimate AT8, TVA inclusă

Chiar dacă nu este cea mai performantă cutie de viteze automată, primul plus merge către transmisia cu opt trepte. Se înțelege foarte bine cu motorul diesel de 1.5 litri, care dezvoltă 130 de cai putere și un cuplu maxim de 300 Nm, disponibil de la 1.750 rpm. Schimbă lin, destul de repede și se adaptează stilului de condus al șoferului, chiar dacă, în general, are tendința de a merge subturat. În traficul bară la bară, este aproape perfectă.

Și, dacă tot a venit vorba despre motor, al doilea plus merge către acesta. Unitatea 1.5 CDTi este mult mai rafinată și mai virilă decât vechiul 1.6 CDTi de 120 cai putere. Aproape că nu se aude și, chiar dacă are doar 10 cai în plus, trage mult mai bine. Apoi, poziția înaltă la volan, specifică unui SUV, te face să privești altfel traficul.

Vezi peste alte mașini, le poți anticipa mai ușor mișcările. Iar parbrizul panoramic cu trapă creează o ambianță luminoasă și foarte plăcută în habitaclu. Direcția asistată electric gradual te lasă să te joci fără efort cu Grandland X-ul la manevrele de parcare, de exemplu, iar sistemul avansat de asistență cu cameră la 360 de grade te face să nu te stresezi indiferent de cât de strâmt este spațiul.

Interiorul CUV-ul (Crossover Utility Vehicule) Opel de segment „C“ care, într-un an de la lansare, a sedus peste 100.000 de clienți, este primitor, ergonomic și suficient de spațios pentru patru adulți. Portbagajul este destul de încăpător (514 litri), iar spațiile de depozitare din habitaclu sunt generoase.

Plusul pe partea de finisaje merge către ornamentele luminoase integrate în mânerele portierelor față, care creează o atmosferă premium noaptea. Iar pe lista de dotări apar dotări interesante precum tempomat adaptiv cu detectarea pietonilor și frânare automată de urgență, sistem de detectare a somnolenței șoferului și volan / scaune încălzite.

Comentarii

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online, inclusiv arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2019 NEWS INTERNATIONAL S.A.