Pentru a accelera trecerea la vehiculele electrice, Executivul comunitar a propus o reducere cu 55% a emisiilor de CO2 ale noilor autoturisme începând din 2030, comparativ cu nivelul din 2021, şi o reducere de 100% începând din 2035.
Statele UE, obligate să instaleze staţii publice de încărcare de-a lungul drumurilor principale la o distanţă de maximum 60 de kilometri între ele
Tot pentru a stimula vânzarea de automobile electrice, Bruxelles-ul a propus o serie de măsuri legislative care ar cere statelor membre să instaleze staţii publice de încărcare de-a lungul drumurilor principale la o distanţă de maximum 60 de kilometri între ele, începând din 2025.
Aceste măsuri sunt destinate să contribuie la atingerea obiectivelor climatice ale UE, dar de ele vor beneficia şi cetăţenii prin reducerea cheltuielilor energetice şi îmbunătăţirea calităţii aerului, a informat Comisia Europeană într-un comunicat de presă.
Aceste propuneri ale Comisiei trebuie însă să fie discutate cu statele membre şi Parlamentul European, ceea ce ar putea conduce la ajustări importante.
Citește și: Idei de automobile plug-in hybrid cu bonus de până la aproape 6.000 € de la stat
Franța și mai multe asociații puternice ale constructorilor auto se opun unei tranziții atât de bruște
Franţa se opune intenţiei Uniunii Europene de a elimina automobilele echipate cu motoare pe combustie internă din 2035, susţinând o poziţie mai îngăduitoare privind eliminarea acestor automobile abia de la finele deceniului următor şi de asemenea mai mult timp pentru modelele hibride.
Guvernul de la Paris susţine o ţintă referitoare la reducerea emisiilor automobilelor cu 55% până în 2030 iar modelele hibride să poată rămâne pe piaţă o perioadă mai mare de timp.
Poziţia Franţei semnalează că ar putea exista o dispută în interiorul UE cu privire la noile ţinte climatice şi cum vor afecta acestea industria auto. Interzicerea automobilelor cu combustie internă din 2035 face parte dintr-un plan ambiţios destinat să alinieze economia europeană cu noile obiective climatice mai ambiţioase. De asemenea, ar putea însemna o eliminare mai rapidă a modelelor hibride decât se aşteaptă unii directori din industria auto şi lideri sindicali.
Asociația industriei auto din Germania, Verband der Automobilindustrie (VDA), Asociația Europeană a Furnizorilor Auto (CLEPA) și, ulterior, Asociația Constructorilor de Automobile din Europa (ACEA) au reacționat dur la primele informații privind măsurile pe care Comisia Europeană are în plan să le impună în anii următori.
În industria auto europeană lucrează aproximat 15 milioane de oameni, fără a pune la socoteală industriile conexe, firmele de tuning, etc.