joi 16 octombrie
EUR 5.0884 USD 4.3642
Abonează-te
Newsweek România

Mașinile plug-in hybrid „mint”. Real, poluează doar cu 19% mai puțin ca cele diesel și pe benzină

Data publicării: 16.10.2025 • 10:20
Un raport realizat de organizația non-profit Transport and Environment afirmă că mașinile plug-in hybrid „mint” în datele tehnice oficiale - Foto: Freepik (Imagine cu rol ilustrativ)
Un raport realizat de organizația non-profit Transport and Environment afirmă că mașinile plug-in hybrid „mint” în datele tehnice oficiale - Foto: Freepik (Imagine cu rol ilustrativ)

Un raport realizat de organizația non-profit Transport and Environment afirmă că mașinile plug-in hybrid „mint” în datele tehnice oficiale. În trafic real, poluează doar cu 19% mai puțin ca cele diesel și pe benzină, nu cu 75% ca în testele de laborator.

Mașinile plug-in hybrid (PHEV), care funcționează atât 100% electric, pe baterii care se pot încărca și la priză, cât și cu ajutorul unui motor cu ardere internă, pe benzină ori diesel, sunt, teoretic, o soluție ideală pentru tranziția dintre cele două lumi, termică și 100% electrică. Oferă un mix între avantajele de mobilitate ale fiecărui tip de sistem de propulsie.

Dar, având motor termic, evident, tot poluează. Iar organizația non-profit Transport and Environment afirmă că mașinile plug-in hybrid „mint” în datele tehnice oficiale în ceea ce privește nivelul de emisii.

Citește și: Motoare pentru mașinile electrice Mercedes, „Made in Sebeș”. Investiția? Peste 100.000.000 €

Mașinile plug-in hybrid „mint”. Real, poluează doar cu 19% mai puțin ca cele diesel și pe benzină

Raportul Transport and Environment arată că mașinile plug-in hybrid emit cu doar 19% mai puțin CO2 decât mașinile pe benzină și diesel în trafic real, față de nivelul de 75% obținit în cadrul testelor de laborator, relatează The Guardian.

Specialiștii T&E afirmă că au analizat datele de la contoarele de consum de combustibil instalate la bordul a 800.000 de mașini înmatriculate în Europa între 2021 și 2023 și că au constatat că emisiile reale de dioxid de carbon ale PHEV-urilor în 2023 erau de 4,9 ori mai mari decât cele din testele standardizate de laborator, după ce în 2021 erau de 3,5 ori mai mari.

Citește și: Șef BMW: „Mașinile termice nu vor dispărea niciodată”.Bavarezii investesc în platforme multi-energie

„Emisiile reale sunt în creștere, în timp ce emisiile oficiale sunt în scădere (...) Diferența se agravează și reprezintă o problemă reală.

Drept urmare, PHEV poluează aproape la fel de mult ca mașinile pe benzină”, a declarat Sofía Navas Gohlke, cercetătoare la T&E și coautoare a raportului.

Specialiștii spun că cea mai mare parte a decalajului supraestimării „factorului de utilitate” (raportul dintre kilometrii parcurși în modul 100% electric de PHEV-uri și totalul kilometrilor parcurși) este dată de modul de exploatare al mașinilor plug-in hybrid.

În laborator se presupune că PHEV-urile merg 85% pe baterii, în timp ce datele din traficul real indică 27%.

Citește și: Harta cotelor de piață ale mașinilor electrice în UE. România stă mai bine ca Italia, Spania,Polonia

Comisia Europeană a anunțat corecții ale raportului factorului de utilitate

Comisia Europeană a anunțat două corecții ale raportului factorului de utilitate, care vor reduce decalajul, dar nu îl vor elimina complet, potrivit raportului T&E.

Chiar și atunci când mașinile evaluate au mers în modul 100% electric, specialiștii T&E au constatat că nivelurile de poluare erau cu mult peste estimările oficiale.

Raportul T&E spune că acest lucru se datorează faptului că motoarele electrice ale PHEV-urilor nu sunt suficient de puternice pentru a funcționa singure, motoarele termice pornind pentru aproape o treime din distanța parcursă în modul electric.

Mașinile hybrid au reapărut în dezbaterea politică, deoarece producătorii de automobile aflați în criză diin cauza costurilor electrificării presează UE să slăbească obiectivele privind emisiile de CO2.

Interdicția privind mașinile noi cu motor cu ardere internă în 2035 a făcut obiectul unui lobby intens din partea industriei auto și al opoziției din partea statelor membre cu industrii auto importante.

Mai multe articole din secțiunea Auto

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România

Newsweek România Ultima oră

Newsweek România
Ultima oră