Bateria este cea mai scumpă „piesă” a unei mașini electrice. În general, producătorii dau garanție 8-10 ani pentru baterie și nu sunt raportate foarte multe probleme. Dar, există și „surprize”.
Unui proprietar de Chevrolet Volt plug-in hybrid i s-a stricat bateria după 70.000 de mile (112.000 km) și a cerut o cotație pentru înlocuirea acesteia dealer-ului Roger Dean Chevrolet din Pine Island, Cape Coral, Florida, Statele Unite, în august 2022.
Factura proformă l-a șocat pe proprietarul Chevrolet-ului Volt, iar după ce a postat-o pe rețelele de socializare acesta a devenit, evident, virală.
29.842 de dolari bateria, 34.000-35.000 de dolari prețul de bază al mașinii noi
Service-ul i-a cerut 26.887 de dolari pe bateria de Chevrolet Volt și 1.200 de dolari pentru manoperă. În total, cu tot cu taxe, schimbarea bateriei mașinii l-ar costa pe proprietar 29.842 de dolari.
Potrivit VIN-ului din factură, este vorba despre un Chevrolet Volt din prima generație, de 10 ani, produs în 2012. Acest model dispune de o baterie cu o capacitate de 16 kWh și, la vremea respectivă, prețul de bază al mașinii noi în Statele Unite era de 34.000-35.000 de dolari.
Chevrolet Volt a apărut în 2011 și a fost comercializat sub mai multe denumiri, precum Buick Velite 5 (SUA), Holden Volt (Australia), Opel Ampera (Europa) și Vauxhall Ampera (Marea Britanie).