Încărcare pentru toate mașinile electrice, la Tesla Supercharger din România. kW-ul costă cât GPL-ul

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 11.12.2023 - 14:51
Încărcare pentru toate mașinile electrice, la Tesla Supercharger din România. kW-ul costă cât GPL-ul - Foto: Profimedia Images - Imagine cu rol ilustrativ
Încărcare pentru toate mașinile electrice, la Tesla Supercharger din România. kW-ul costă cât GPL-ul - Foto: Profimedia Images - Imagine cu rol ilustrativ

Stațiile de încărcare Tesla Supercharger au fost deschise pentru toate mașinile electrice, indiferent de marcă, și în România, cum s-a întâmplat și în alte țări. Prețul curentului „la liber” este însă de departe cel mai scump. kW-ul costă aproape cât litrul de GPL.

SHARE

Începând din data de 8 decembrie 2023, toți posesorii de mașini electrice pot încărca și la stațiile Tesla Supercharger din România.

Sunt 7 astfel de hub-uri în țara noastră, la ora actuală: București, Cluj, Constanța, Craiova, Pitești, Sibiu și Timișoara. Iar un nou punct de încărcare Tesla Supercharger se va construi, probabil, la Brașov, orașul de sub Tâmpa conducând într-un clasament global, lansat pe site-ul Tesla, în ceea ce deschiderea unei noi locații în România. 

Citește și: Frigul, coșmarul mașinilor electrice. Autonomia scade cu 30%. Cât merge Dacia Spring cu un „plin”?

Încărcare pentru toate mașinile electrice, la Tesla Supercharger din România. kW-ul costă cât GPL-ul

Stațiile de încărcare Tesla Supercharger au fost deschise pentru toate mașinile electrice, indiferent de marcă, și în România. Dar prețul curentului „la liber” este de departe cel mai scump. 

Posesorii de mașini electrice care nu sunt Tesla pot face plinul la Tesla Supercharger plătind 3,05 lei pentru 1 kWh sau își pot face un abonament de 65 lei/lună și plăti 2,25 lei/kWh. 

Citește și: Mașina electrică cu cea mai mare autonomie, 2.573,79 km, are bateria cât jumătate a celei de Spring

Evident, mașinile electrice nu pot consuma gaz petrolier lichefiat, dar, în comparație, GPL-ul costă 3,27 lei/litru, ceea ce face ca rentabilitatea clamată a vehiculelor pe baterii față de cele cu motoare termice, în speță pe benzină și GPL, să fie și mai îndepărtată, dacă se încarcă des la Tesla Supercharger. 

Cât costă plinul „la liber” la Tesla Supercharger în România

Dacia Spring, baterie de 26,8 kWh (net), autonomie maximă 230 km: 81 lei 

Volkswagen e-Up!, baterie de 32,3 kWh (net), autonomie maximă 260 km: 98 lei

Renault Megane E-Tech, baterie de 40 kWh (net), autonomie maximă 300 km: 122 lei

Hyundai Kona EV, baterie de 65,4 kWh (net), autonomie maximă 514 km: 199 lei

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te