Negrul de fum, unul dintre „ingredientele” cheie din rețeta cauciucurilor, este o pulbere compusă din particule de carbon amorf, fin divizate, obținută prin depunerea, într-o serie de camere cu pereți reci, a fumului rezultat dintr-o ardere incompletă, cu cantități insuficiente de aer, a gazelor naturale sau a unor materii prime specifice pe bază de hidrocarburi din industria petrochimică.
Iar în momentul de față doar circa 1% din negrul de fum utilizat în industria cauciucurilor este obținut prin reciclarea anvelopelor, deși aproximativ un milion de pneuri sunt aruncate în fiecare an la nivel global.
Michelin și Bridgestone consideră că această problemă se datorează „lanțului slab de colectare și reutilizare a negrului de fum” și plănuiesc să dezvolte un plan în parteneriat cu alți producători de anvelope, furnizorii de negru de fum și fimele de tehnologie.
Jake Rønsholt, strategul-șef al Bridgestone pe partea de sustenabilitate, a declarat că „utilizatea de negru de fum reciclat în producția de anvelope este critică pentru viziunea Bridgestone în ceea ce privește mobilitatea sustenabilă”, iar parteneriatul cu Michelin „va genera un moment critic” în această privință.
Citește și: Test TÜV SÜD pentru anvelope All-Season: Michelin CrossClimate2, în pole position
Vicepreședintele Michelin Sander Vermeulen a afirmat că „de patru ani discutăm despre diferitele constrângeri și probleme care au împiedicat industria de anvelope să utilizeze materiale reciclate în cantități semnificative (…) Considerăm că a venit momentul să punem stop discuțiilor și contribuim activ la găsirea de soluții pentru ca industria de anvelope să devină, per ansamblu, mai circulară”.