FOTO Un bucureștean a fost cu mașina electrică la Istanbul: A condus 23 de ore, a încărcat de 6 ori

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 07.06.2023 - 19:14
Un bucureștean a fost cu mașina electrică la Istanbul: A condus circa 23h, a încărcat de 6 ori - Foto: Facebook/Mașini electrice
Un bucureștean a fost cu mașina electrică la Istanbul: A condus circa 23h, a încărcat de 6 ori - Foto: Facebook/Mașini electrice
Un bucureștean a fost cu mașina electrică la Istanbul: A condus circa 23h, a încărcat de 6 ori - Foto: Facebook/Mașini electrice

Un bucureștean a fost cu mașina electrică la Istanbul în minivacanța de 1 Iunie și și-a împărtășit experiența cu membrii forumului „Mașini electrice” de pe Facebook. Pe scurt, a parcurs 1.303 km cu o viteză medie de 55 km/h, deci în circa 23 de ore, și a încărcat de 6 ori.

SHARE

Proprietarul unui Peugeot e-208 și-a petrecut minivacanța de 1 Iunie pe malul Bosforului, în spectaculosul Istanbul. 

De la București la Instanbul sunt 620 de kilometri, conform Google Maps, și, în general, cu mașina, drumul durează aproximativ 8-9 ore, în funcție de trafic, respectând toate regulile de circulație. 

Dar, cu mașina electrică lucrurile stau puțin altfel. De pildă, pe autostradă, trebuie să mergi sub limita legală de viteză, cu 100-110 km/h, dacă nu vrei să încarci foarte des bateria.

Concret, bucureșteanul care a fost de 1 Iunie la Istanbul cu un e-208 a povestit pe forumul „Mașini electrice” că, în total, a parcurs 1.303 kilometri (deci, nu s-a abătut de la drumul estimat de Google Maps decât vreo 60 km) și a postat, după ce s-a întors la București, o imagine în care computerul de bord indică o viteză medie de 55 km/h și un consum mediu de 15,5 kWh/100 km.

Matematic, înseamnă că a stat la volan circa 23 de ore. Deci, aproximativ 11-12 ore pe sens, în loc de 8-9 ore în mod obișnuit.

Diferența de 3-4 ore pe sens este justificată de viteza medie de 55 km/h, similară cu cea obținută, de exemplu, de un TIR. Inclusiv pe autostradă bucureșteanul a precizat că nu a mers cu mai mult de 100-110 km/h, deși în Turcia limita e de 130 km/h. În Bulgaria, pe ruta către Turcia nu există autostradă, dar, dacă ar fi fost, limita e de 140 km/h. 

Citește și: Cauți o mașină electrică cu autonomie, oficială, de 300 km? Costă minimum 35.000 €. Iată și ofertele

Pe lângă cele 11-12 ore de condus de la București la Istanbul și de la Instanbul la București, bucureșteanul cu mașină electrică a stat la încărcat minimum 3 ore în total sau minimum 1,5 ore pe sens, având noroc să găsească libere stații de încărcare de mare putere. Adică, a parcus fiecare sens în 12,5-13,5 ore, în loc 8-9 ore cât estimează Google Maps.

„București - Istanbul

1303 km dus - intors

15.5 Kwh/100km

Am mers cu limita legala prin RO si BG si 100 -110 pe autostrada in TR.

Am folosit aerul condiționat cam 30/40% din drum.

3 incarcari per sens de cate 25 min, in medie de la 25-85%”, a scris bucureșteanul care și-a petrecut minivacanța de 1 Iunie pe malul Bosforului pe Facebook. 

Peugeot e-208

Peugeot e-208, cu un preț de bază de 35.500 euro (fără bonusurile Rabla și Rabla Plus), este una cele mai accesibile mașini electrice cu autonomie oficială decentă, de peste 300 de kilometri.

Versiunea de bază are o baterie cu o capacitate utilă de 46 kWh, motor de 136 de cai putere și oferă o autonomie WLTP de până la 362 km. Mașinuța accelerează până la 100 km/h în 8,3 secunde și poate atinge o viteză maximă de 150 km/h.

Interesant, pe ruta București - Istanbul - București, bucureșteanul a obținut exact consumul mediu dat de fabrică, 15,5 kWh/100 km.

Cel mai ieftin Peugeot 208, cu motor pe benzină de 1.2 litri și 75 de cai, pleacă de la 18.400 euro. Iar un Peugeot 208 pe benzină de 130 de cai costă 27.000 euro. 

Urmărește-ne pe Google News

Urmărește-ne pe Google News

Comentarii 0

Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
© 2024 NEWS INTERNATIONAL S.A.
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te