„𝐈𝐦𝐚𝐠𝐢𝐧𝐢 𝐢𝐧 𝐩𝐫𝐞𝐦𝐢𝐞𝐫𝐚̆ 𝐜𝐮 𝐧𝐨𝐢𝐥𝐞 𝐚𝐮𝐭𝐨𝐛𝐮𝐳𝐞 𝐞𝐥𝐞𝐜𝐭𝐫𝐢𝐜𝐞 𝐜𝐚𝐫𝐞 𝐯𝐨𝐫 𝐚𝐣𝐮𝐧𝐠𝐞 𝐢𝐧 𝐁𝐮𝐜𝐮𝐫𝐞𝐬̦𝐭𝐢 𝐢̂𝐧𝐜𝐞𝐩𝐚̂𝐧𝐝 𝐜𝐮 𝐥𝐮𝐧𝐚 𝐍𝐨𝐢𝐞𝐦𝐛𝐫𝐢𝐞.
Cele 100 de vehicule sunt pregătite în acest moment pentru a fi livrate către Capitală.
Autobuzele au 12 metri lungime, autonomie de minim 200 km între două încărcări succesive, tracțiune complet electrică, realizată autonom cu Sistem Reîncărcabil de Stocare e Energiei Electrice (SRSEE), baterii de acumulatori, podea complet coborâtă pe toată lungimea vehiculului, trei uși duble și aer condiționat.
_____
Noile autobuze:
- silențioase
- digitale
- confortabile
- economice
Digitalizat. Modern. Avantajos.
Acesta este noul transport public din București”, a scris viceprimarul Capitalei Stelian Bujduveanu, pe pagina sa de Facebook, postând și mai multe imagini cu autobuzele electrice chinezești BMC.
Citește și: FOTO Cum arată noile troleibuze Solaris Trollino pentru București: 580.000€ bucata. Când vor circula
Primele autobuze electrice chinezești pentru București, gata de livrare
BMC Truck&Bus, un producător și distribuitor de autobuze din Turcia cu o facilitate de producție la Ciorogârla, lângă autostrada București-Pitești, și care are un parteneriat cu constructorul chinez ZTE pe partea de autobuze electrice, a fost desemnat câștigătorul final al licitației Primăriei Capitalei pentru achizitionarea a 100 de autobuze electrice de 12 metri lungime, asigurarea infrastructurii de încărcare necesară și administrarea și întreținerea garajelor.
Oferta câștigătoare a fost de 290 de milioane de lei, fără TVA, mai mică față de costul estimat de beneficiar, de aproape 304,7 milioane de lei, fără TVA, conform anunţului publicat în SEAP, și decât oferta câștigătoare din decembrie 2022 a celor de la Karsan - 293 de milioane de lei, fără TVA.
Citește și: FOTO Un orășel din România s-a dotat cu autobuze electrice. Stau la soare. N-au curent și asfalt
Conform caietului de sarcini, în primul an de la semnarea contractului vor fi livrate 34 de autobuze, iar restul de 66 în anul următor.
Noile autobuze electrice sunt din gama de 12 metri lungime şi vor avea autonomie de minim 200 kilometri între două încărcări succesive, tracţiune complet electrică, realizată autonom cu Sistem Reîncărcabil de Stocare e Energiei Electrice (SRSEE), baterii de acumulatori, podea complet coborâtă pe toată lungimea vehiculului, trei uşi duble şi aer condiţionat.
Conform broșurii de prezentare a EuroBUS Diamond Electric Powered by ZTE, autobuzul electric are 12,07 metri lungime, 2,52 metri lățime și 3,317 metri înălțime și cântărește aproximativ 12,7 tone.
Vehiculul este pus în mișcare de un motor electric cu o putere nominală de până la 195 kW (265 cai putere) și un cuplu maxim de până la 3.500 Nm.
Autobuzul EuroBUS Diamond Electric Powered by ZTE dispune de o baterie litiu-ion făcută de CATL, cu o capacitate de până la 385 kWh, ceea ce îi poate asigura o autonomie de peste 300 de kilometri în regim urban, conform constructorului.
Șase producători de autobuze electrice s-au bătut pentru București
La sfârșitul lunii iulie 2022, primarul Capitalei, Nicușor Dan, a anunțat că „a fost finalizată etapa de depunere a ofertelor în cadrul procedurii de achiziție a unui număr de 100 de autobuze electrice și a infrastructurii de încărcare necesară acestora, pentru modernizarea transportului public în comun din Capitală.
Au fost depuse 6 oferte:
1) BMC TRUCK & BUS
2) SOLARIS BUS & COACH sp. z. o. o.
3) KARSAN OTOMOTIV SANAYI VE TICARET A.S
4) MERCEDES-BENZ TRUCKS & BUSES ROMANIA SRL
5) NEW KOPEL CAR IMPORT
6) Asocierea dintre OTOKAR EUROPE FILIALA BUCUREŞTI (Leader) și Otokar Otomotiv ve Savunma Sanayi A.S.