joi 04 septembrie
EUR 5.0772 USD 4.3611
Abonează-te
Newsweek România

FOTO Mercedes „coadă de rândunică”, din coloana lui Ceaușescu, la ITP în Vaslui. Are luminile „Secu”

Data publicării: 13.04.2023 • 09:50 Data actualizării: 13.04.2023 • 10:42
Un Mercedes „coadă de rândunică” din coloana lui Ceaușescu, la ITP în Vaslui. - Foto: Facebook/Valeriu Stoian
Un Mercedes „coadă de rândunică” din coloana lui Ceaușescu, la ITP în Vaslui. - Foto: Facebook/Valeriu Stoian
Un Mercedes „coadă de rândunică” din coloana lui Ceaușescu, la ITP în Vaslui. - Foto: Facebook/Valeriu Stoian
Un Mercedes „coadă de rândunică” din coloana lui Ceaușescu, la ITP în Vaslui. - Foto: Facebook/Valeriu Stoian
Un Mercedes „coadă de rândunică” din coloana lui Ceaușescu, la ITP în Vaslui. - Foto: Facebook/Valeriu Stoian
Un Mercedes „coadă de rândunică” din coloana lui Ceaușescu, la ITP în Vaslui. - Foto: Facebook/Valeriu Stoian
Un Mercedes „coadă de rândunică” din coloana lui Ceaușescu, la ITP în Vaslui. - Foto: Facebook/Valeriu Stoian
Un Mercedes „coadă de rândunică” din coloana lui Ceaușescu, la ITP în Vaslui. - Foto: Facebook/Valeriu Stoian

Un Mercedes-Benz „coadă de rândunică” care a făcut parte din coloana oficială a lui Nicolae Ceaușescu, până când dictatorul a decis să renunțe la mașinile occidentale în anii 1970, a trecut cu brio inspecția tehnică periodică (ITP) la RAR Vaslui.

O limuzină Mercedes-Benz 220 S produsă în anul 1965, echivalentul modelului S-Class din zilele noastre, care a făcut parte din coloana oficială a lui Nicolae Ceaușescu, a făcut senzație la RAR Vaslui.

Colecționarul care deține mașina reușește s-o țină într-o stare tehnică și optică ireproșabilă. Inclusiv „farurile” suplimentare albastre, utilizate doar de poliție și Securitate, sunt la locul lor.

Citește și: Valentin, fiul soților Ceaușescu, apariție surpriză într-un documentar despre Bölöni. Are 75 de ani

Mercedes-Benz W111 are 4,9 metri lungume și este supranumit „coadă de rândunică” datorită terminațiilor aripilor spate. Pe lângă rolul stilistic inspirat de moda limuzinelor americane din anii 1050-1960, conform producătorului, „cozile de rândunică” erau menite să ajute șoferul la manevrele de parcare, marcând clar colțurile mașinii.

Citește și: FOTO Aro 304 Cabrio, limuzina tip „Papamobil” în care lui Ceaușescu i-a fost frică să se urce

Modelul a fost produs între 1959 și 1968 și a fost primul Mercedes cu frâne cu discuri pe față și primul Mercedes cu o caroserie dezvoltată cu zone de deformare calculate în caz de accident și celulă de siguranță pentru pasageri.

Mercedes-ul 220 S prezentat la ITP la RAR Vaslui dispune de un motor pe benzină de 2.2 litri, cu 6 cilindri în linie, care dezvoltă 110 cai purere. Iar singura lui problemă este că funționează cu benzină cu plumb. Prin urmare, proprietarul trebuie să fie atent să nu i se termine stocul de aditiv special, care transformă benzina fără plumb în benzină cu plumb, și să pună în rezervor la fiecare plin.

Mai multe articole din secțiunea Auto

Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România
Newsweek România Ultima oră
Newsweek România
Ultima oră