Când mașinile electrice iau foc, incendiile sunt greu de stins. Experiența pompierilor de la Morris Township Volunteer Fire Company 1, care au avut nevoie de 45.000 de litri de apă pentru a stinge o Tesla Model S, de doar o săptămână vechime, care a luat foc pe o șosea, certifică acest lucru.
Pe 15 noiembrie, cu puțin înainte de 11:00, Morris Township Volunteer Fire Company 1 a răspuns la un apel „112” pe șoseaua Interstate 80 din centrul Pennsylvaniei. Abia după câteva ore și mii de litri de apă, Tesla Model S care a luat foc a putut fi în sfârșit scoasă de pe drum în siguranță. Din fericire, nimeni nu a fost rănit în incident.
Tesla Model S a luat foc după ce a lovit niște resturi pe drum
Tesla Model S care s-a transformat în scrum pe Interstate 80 era nou-nouță, avea doar o săptămână. Potrivit unuia dintre ocupanți, mașina a început să scoată fum după ce a lovit cu partea inferioară un obiect, niște resturi, pe drum.
Șoferul a oprit rapid și cei trei ocupanți și câinele lor au coborât în siguranță din mașină. Pompierii din Morris Township au intervenit rapid cu două cisterne de 15.000 de litri de apă fiecare, dar apa nu a fost insuficientă pentru a stinge incendiul. Au fost chemate în ajutor și alte cisterne, iar incendiul a fost neutralizat după consumarea a peste 45.000 de litri de apă.
Stingerea unei mașini termice necesită „doar” circa 2.000 de litri de apă, au spus pompierii de la Morris Township Volunteer Fire Company 1.
„Din cauza bateriei litiu-ion a vehiculului, stingerea acestui incendiu a necesitat cisterne suplimentare, deoarece vehiculul continua să se reaprindă și să ardă”, a scris Morris Township Volunteer Fire Company pe pagina sa de Facebook. „În total, echipajele de pompieri au avut nevoie de aproape două ore pentru a pulveriza încontinuu apă pe vehicul, deoarece bateria a început să ia foc și a rămas la temperaturi ridicate”, au mai explicat aceștia, relatează turbo.fr.
Și pompierii din Arad s-au luptat 3 ore să stingă o mașină hybrid
Pompierii arădeni s-au confruntat cu primul incendiu izbucnit la o maşină electrică, în urma unui scurtcircuit produs la baterii, iar intervenţia pentru lichidarea flăcărilor a durat trei ore, în condiţiile în care în astfel de cazuri se folosesc cantităţi mari de substanţe de stingere.
Incendiul s-a produs în noaptea de marţi, 8 noiembrie, spre miercuri, 9 noiembrie, pe o stradă din localitatea Vladimirescu, la un autoturism hibrid, adică și cu motor termic, clasic, și cu sistem de propulsie pe baterii.
"Pompierii militari arădeni au intervenit cu o autospecială de stingere cu apă şi spumă, o autospecială cu modul pentru descarcerare şi un echipaj SMURD pentru limitarea şi lichidarea unui incendiu care a cuprins un autoturism hibrid, staţionat pe strada Horia din localitatea Vladimirescu. La sosirea echipajului de intervenţie incendiul se manifesta la nivelul compartimentului bateriei aflat sub bancheta din spate a autoturismului.
Deşi a fost prima intervenţie de acest tip pentru pompierii arădeni, aceştia au lichidat incendiul în limitele găsite, autoturismul fiind afectat în proporţie de 40%", a transmis Inspectoratul pentru Situaţii de Urgenţă Arad.
Conform sursei citate, "incendiile la autoturismele de tip hibrid şi electric presupun folosirea de cantităţi mari de substanţe de stingere şi timp îndelungat". În acest caz, intervenţia a durat trei ore.