Dacă după ce parcați și vă dați jos observați că luminile de poziție ale mașinii au rămas aprinse doar pe o parte, nu vă panicați. În principiu, nu s-au ars becurile și nu s-a stricat nimic. Doar ați activat o funcție „secretă”.
Citește și: „Greșeala” pe care șoferii o fac pe ceață și ninsoare. Uitați de AUTO! DRL-urile nu sunt suficiente
Funcția „secretă” a manetei de semnalizare a mașinii pe care nu mulți șoferi știu s-o utilizeze
Multe mașini europene, inclusiv cele produse și cu peste 40 de ani în urmă, dispun de „lumină de parcare”, o funcție a luminilor de poziție care se activează prin intermediul manetei de semnalizare și lasă pozițiile mașinii aprinse doar pe partea spre care semalizarea e activată (e marcată cu „p” pe manetă, vezi în imaginea de mai jos).
Adică, semnalizezi stânga, rămân pozițiile de pe stânga aprinse după oprirea motorului, semnalizezi dreapta, rămân pozițiile de pe dreapta aprinse după oprirea motorului.
Citește și: OFICIAL Șoferii pot înlocui becurile farurilor cu LED-uri fără amendă de 1.320 lei. Explicațiile RAR
La ce folosește „lumina de parcare”? Simplu. Dacă parcați, de exemplu, la bordură, noaptea sau pe ceață, și activați „lumina de parcare” pe partea mașinii care e expusă traficului, cu ajutorul acesteia, automobilul poate fi văzut mult mai bine de către ceilalți participanți la trafic.
Iar prin activarea pozițiilor doar de pe o parte scade la jumătate consumul de curent.
De asemenea, la unele mașini care au lumini de poziție mai complexe, cu multe becuri, „lumina de parcare” aprinde doar un bec în față și unul în spate, economisind și astfel curent.