FOTO Dacia D33, modelul desenat de un designer BMW, cu motor de Hyundai, care s-a pierdut în sertare

DE Răzvan Nicolae | Actualizat: 13.10.2023 - 14:49
Dacia D33, modelul desenat de un designer BMW, cu motor de Hyundai, care s-a pierdut în sertare - Foto: Facebook
Dacia D33, modelul desenat de un designer BMW, cu motor de Hyundai, care s-a pierdut în sertare - Foto: Facebook
Dacia D33, modelul desenat de un designer BMW, cu motor de Hyundai, care s-a pierdut în sertare - Foto: Facebook
Dacia D33, modelul desenat de un designer BMW, cu motor de Hyundai, care s-a pierdut în sertare - Foto: Facebook
Dacia D33, modelul desenat de un designer BMW, cu motor de Hyundai, care s-a pierdut în sertare - Foto: Facebook
Dacia D33, modelul desenat de un designer BMW, cu motor de Hyundai, care s-a pierdut în sertare - Foto: Facebook
Dacia D33, modelul desenat de un designer BMW, cu motor de Hyundai, care s-a pierdut în sertare - Foto: autoscout24.ro
Dacia D33, modelul desenat de un designer BMW, cu motor de Hyundai, care s-a pierdut în sertare - Foto: autoscout24.ro

Înainte ca frâiele uzinei Dacia Pitești să fie preluate de Renault în 1999 și să apară Dacia SuperNova , la Mioveni era în lucru un nou model. Dacia D33 s-a numit prototipul. Iar design-ul a fost semnat de italianul Ercole Spada care, printre altele, a desenat BMW Seria 5 E34.

SHARE

După Revoluție, Dacia a încercat să-și găsească identitatea și locul pe piața devenită concurențială peste noapte, modelul Dacia 1300 fiind, bazat pe Renault-ul 12 de la sfâșitul anilor 1960, fiind depășit din toate punctele de vedere.

Prima tentativă a fost Dacia Nova, primul autoturism proiectat integral de către inginerii de la Automobile Dacia, cu un design „inspirat” de Renault 11 și Peugeot 309, un hatchback compact cu hayon plonjat din sticlă și cinci locuri. Producția a început în 1995, dar Nova n-a fost un succes, mai ales din cauza calității fabricației. 

Apoi, în 1997, Dacia a încercat să mai tragă un loz și a angajat renumitul studio de design IDeA, din Italia, să creeze un sedan compact modern, care să se bată de la egal la egal cu rivalii occidentali. 

Citește și: FOTO Încă o „bombă” de la Dacia! Lucrează la un nou model botezat Dacia MiniSter, un SUV micuț

Dacia D33, modelul desenat de un designer BMW, cu motor de Hyundai, care s-a pierdut în sertare

Modelul Dacia 33 a fost desenat de renumitul designer auto Ercole Spada, care, printre altele, a semnat și caroseriile BMW Seria 5 E34 (1988-1996), BMW Seria 7 E32 (1986–1994), Fiat Tempra (1990-1996) sau Lancia Kappa (1994-2000), alături de specialiștii români de la Dacia și CESAR (Centrul de Studii pentru Automobile Roman).

Apoi, în anii 1997-1998, inginerii de la Dacia au realizat o machetă la scara 1:1 și un prototip funcțional, urmând ca modelul să fie prezentat pe piață în 1999. 

Citește și: FOTO Top Secret: Dacia pregătește un break de familie hybrid și 4x4. Stepway de peste 30.000 €?

N-a mai fost să fie, însă. În 1999, Renault a preluat oficial Dacia Pitești și a pornit pe alt drum care, astăzi, a dus modelele Dacia în topurile vânzărilor europene și nu numai, iar Dacia D33 a fost uitată, probabil, într-un sertar. 

Design-ul Dacia D33 semnat de Ercole Spada era de top la acea vreme, preluând câteva linii de la Fiat Tempra și Lancia Kappa. Mai mult, în 1998, Lancia a lansat modelul Lybra, iar câteva trăsături ale Daciei D33 pot fi regăsite la nivelul design-ului spate al caroseriei și al portierelor, chiar facă fața nu seamănă deloc. 

Citește și: FOTO Un remorcher DAC 8x8, cu singurul diesel „inventat” de români, încă servește în Armata Română

Foto: Lancia Lybra, 1998

Când Dacia D33 se afla încă pe planșete, se vehicula că mașina va fi animată de motoare Hyundai (Accent), precum și de noi propulsoare dezvoltate de inginerii români. Se lua în calcul dotarea molului cu ABS, airbag-uri, direcție asistată, opțiuni indisponibile la acea vreme la Dacia. 

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te