sâmbătă 06 decembrie
EUR 5.0919 USD 4.3707
Abonează-te
Newsweek România

Ciocolată scumpă în ciuda prețurilor mici la cacao. Cât costă un Moș Crăciun de ciocolată?

Data publicării: 06.12.2025 • 17:15
Moș Crăciun Foto: Freepik (imagine cu rol ilsutrativ)
Moș Crăciun Foto: Freepik (imagine cu rol ilsutrativ)

Prețurile la ciocolată au crescut chiar înainte de Crăciun, chiar dacă prețul cacao-ului pe piața mondială a scăzut. De ce consumatorii nu văd acest lucru reflectat în prețuri?

Anul trecut, un Moș Crăciun mic de ciocolată de la Lindt costa aproximativ 10 lei, dar acum Moș Crăciunul de 40 de grame de la marca elvețiană de ciocolată costă în jur de 13,5 lei.

Cantitatea rămâne aceeași, însă prețul a crescut cu circa 35% într-un singur an. Centrul pentru Consumatori din Hamburg a observat creșteri similare de prețuri pentru Moș Crăciunii de ciocolată de la Milka, Ferrero și chiar mărci discount.

Ciocolată scumpă în ciuda prețurilor mici la cacao. Cât costă un Moș Crăciun de ciocolată?

Centrul pentru Consumatori acuză producătorii și comercianții cu amănuntul că folosesc tactici înșelătoare.

Gigantul de retail Edeka a reiterat acest argument când a fost întrebat de echipa editorială ARD Finance . Termenele de livrare sunt deosebit de lungi pentru produsele sezoniere, cum ar fi ciocolata de Crăciun, producția începând încă din vară.

„Prețurile și contractele pentru materiile prime sunt de obicei fixate în primul trimestru al anului, conform termenilor în vigoare la momentul respectiv”, a declarat un purtător de cuvânt al lanțului de retail pentru tagesschau.de .

Citește și: Alimentul care conține proteine și înlocuiește carnea în Postul Crăciunului. Poate fi gătit la fel ca șnițelul

Compania a declarat că se străduiește întotdeauna să transmită avantajele de cumpărare clienților cât mai repede posibil. Din cauza concurenței intense, marjele de profit din sectorul comerțului cu amănuntul de produse alimentare sunt extrem de mici, variind între unu și trei procente.

„În contrast puternic cu multe grupuri industriale cu marje de profit de până la 30%”, a spus Edeka, referindu-se la marii producători de ciocolată. „Din păcate”, multe dintre aceste corporații au refuzat să transfere costurile în scădere ale materiilor prime către comercianții cu amănuntul și, prin urmare, către consumatori, în timp util.

Mai multe articole din secțiunea Actualitate
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România
Newsweek România Ultima oră
Newsweek România
Ultima oră