Facelift responsabil, pentru Opel Astra: emisii de CO2 reduse, cutie cu 9 trepte și noi opțiuni

DE Răzvan Scăeșteanu | Actualizat: 05.07.2019 - 10:18

În 2016, Opel Astra a câștigat titlul ”Mașina Anului” în Europa. Cum timpul a trecut, însă, iar concurența și tehnologiile au evoluat, compacta din Russelsheim a primit un facelift responsabil sub caroserie.

SHARE

Optic, nu prea s-a întâmplat nimic. S-a lucrat doar la optimizarea aerodinamică. Cu un Cd=0,25, Astra Sports Tourer este unul dintre break-urile cu cel mai mic coeficient aerodinamic din lume, în timp ce varianta cu 5 uși este lider în clasa autovehiculelor hatchback, cu un coeficient aerodinamic (Cd) de 0,26. Aceste repere în materie de aerodinamică au fost posibile datorită mai multor măsuri, inclusiv utilizarea unui capac pentru compartimentul motor, a unor brațe oscilante pe puntea spate sub formă de deflectoare și a unui obturator complet. Partea superioară și cea inferioară ale grilei radiatorului noului Astra se deschid și se închid automat, în mod independent una față de cealaltă, îmbunătățind astfel fluxul de aer în partea din față. 

Opel Astra facelift stabilește, însă, noi standarde în materie de eficiență și emisii scăzute, datorită caracteristicilor aerodinamice excelente, precum și noilor motoare și transmisii extrem de eficiente. Comparativ cu modelul anterior, emisiile de CO2 au fost scăzut cu până la 19%, de exemplu, toate motoarele respectând deja viitorul standard Euro 6d.

Astfel, noile propulsoare pe benzină de origine PSA, de 1.2 litri și 1.4 litri, care dezvoltă puteri între 110 CP și 145 CP, transformă modelele Astra hatchback și Sports Tourer în adevărați campioni ai economiei de carburant și ai emisiilor reduse (consum de carburant conform WLTP mixt: motorul de 1.2 litri - 5.5-5.2 l/100 km și 127-120 g CO2/km; motorul de 1.4 litri: 5.9-5.7 l/100 km și 136-132 g CO2/km). Iar pe lista de opțiuni a Opel Astra facelift au apărut o transmisie automată cu nouă trepte (pe versiunea 1.5 Turbo D de 122 CP) și o transmisie automată cu variație continuă (CVT - disponibilă doar pe benzinarul de 1.4 litri și 145 CP), în echiparea standard fiind disponibilă o cutie manuală cu șase trepte.

Motoarele diesel de 1.5 litri, cu 3 cilindri, introduse pe Astra facelift asigură puteri de 105 CP și 122 CP, precum și un cuplu de 260 - 300 Nm (consum de carburant WLTP: 5,3-4-4 l/100 km, 139-117 g/km CO2; cifre preliminare).

Motoarele diesel sunt echipate cu un turbocompresor cu activare electrică și geometrie variabilă (VGT) și, similar celor pe benzină, un arbore de echilibrare montat în blocul motor, pentru un plus de rafinament. De asemenea, galeria de evacuare este integrată în chiulasă.

Post-tratarea optimă a gazelor de eșapamente ale modelului Astra 1.5 diesel este asigurată de sistemul de reducere a emisiilor, care include un catalizator de oxidare pasiv, un injector AdBlue, un catalizator SCR și un filtru de particule diesel (DPF).

Noi tehnologii și opțiuni

Opel Astra oferă deja un portofoliu de tehnologii și sisteme de asistență avansate, care sunt unice în această clasă de autovehicule, precum în farurile inteligente IntelliLux LED® matrix cu funcție anti-orbire. Dar facelift-ul plusează cu noi camere video, instrumentar digital, parbriz încălzit, noi sisteme multimedia și încărcare wireless pentru telefoane.

Oferta extinsă include sisteme cum ar fi tempomatul adaptiv, funcția de indicare a distanței de urmărire, sistemul de avertizare privind o coliziune frontală cu frânare de urgență, sistemul de recunoaștere a indicatoarelor rutiere și sistemul de avertizare privind părăsirea benzii de circulație, pentru a enumera doar câteva dintre ele. De asemenea, sunt disponibile scaunele ergonomice opționale certificate AGR (Aktion Gesünder Rücken e.V.) cu ventilație și funcție de masaj. Modelul Astra include, de asemenea, un grad ridicat de digitalizare, cu noua cameră video frontală opțională de înaltă tehnologie, precum și camera video pentru marșarier.

Noua cameră video frontală este mai mică, dar de putere mai mare decât cea precedentă datorită procesorului mai rapid. Acum, pe lângă faptul că recunoaște autovehiculele, poate recunoaște și pietonii: un bonus important în materie de siguranță. În plus, datorită camerei video de înaltă rezoluție, sistemul de recunoaștere a indicatoarelor rutiere poate procesa acum și mai multe indicatoare, afișându-le sub formă de simboluri pe ecran. Camera video pentru marșarier digitală, disponibilă împreună cu noul sistem infotainment Multimedia Navi Pro, este de asemenea de putere mai mare. Traficul din spatele autovehiculului este afișat pe monitor în mod mai distinct și mai precis, iar contrastul este mai vizibil în întuneric.

Clienții modelului Astra beneficiază de o conectivitate de vârf datorită sistemelor Multimedia Radio, Multimedia Navi și Multimedia Navi Pro compatibile cu aplicațiile Apple CarPlay și Android Auto. Acestea fac parte din cea mai nouă generație a sistemului infotainment: mai inteligente, mai rapide și mai intuitive. Unitatea de top, Multimedia Navi Pro, cu care este echipat vârful de gamă Opel Insignia, are un ecran color, tactil, de opt inch și poate fi acționată și prin comandă vocală. Serviciile de navigație conectată cu informații din trafic în timp real și actualizări online ale hărților asigură călătorii mai relaxate. Afișajul sistemului de navigație are simboluri cu design nou și un aspect mai modern. Același lucru este valabil și pentru panoul de instrumente: șoferii noului Opel Astra sunt primii care beneficiază de un vitezometru digital.

Opțional, este disponibilă funcția E-Call de apelare de urgență. Dacă este necesar, ajutorul poate fi acordat în doar câteva secunde, prin apăsarea butonului roșu. În cazul în care dispozitivele de tensionare a centurilor de siguranță sau airbagurile sunt declanșate, apelul de urgență este inițiat automat.

O funcție practică în timpul călătoriilor: smartphone-urile compatibile pot fi încărcate acum și inductiv. Tot ce trebuie să faceți este să introduceți smartphone-ul în deschiderea prevăzută în consola centrală: bateria descărcată este de domeniul trecutului.

Noul Astra se transformă într-o sală de concerte datorită sistemului audio Bose premium, disponibil opțional. Cele șapte difuzoare, inclusiv un subwoofer RichBass în portbagaj asigură o experiență audio plăcută. Șoferul și pasagerii sunt înconjurați de sunete ample, indiferent de locul din autovehicul. În plus, în cadrul amplificatorului digital pot fi stocate până la opt profiluri de sunet, în funcție de gustul și preferințele iubitorilor de muzică.

Nu în ultimul rând, noul Astra introduce o altă funcție de confort, făcând mai plăcută și mai sigură conducerea în timpul sezonului rece: parbrizul cu încălzire. Firele fine, aproape invizibile integrate în parbriz asigură rapid vizibilitatea perfectă a șoferilor modelului Astra în zilele geroase și faptul că parbrizul nu se mai aburește.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te