Ce mașini apărute în ultimii 8 ani se strică cel mai des înainte de 150.000 km? Cât de bună e Dacia?

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 21.05.2024 - 14:56
Ești șofer, ai cheltuieli. Ce mașini din ultimii 8 ani se strică des. Dacia, în topul fiabilității - Foto: Profimedia Images/ Imagine cu caracter ilustrativ
Ești șofer, ai cheltuieli. Ce mașini din ultimii 8 ani se strică des. Dacia, în topul fiabilității - Foto: Profimedia Images/ Imagine cu caracter ilustrativ

Ești șofer, ai cheltuieli. În unele cazuri, „surpriză”. Jurnaliștii francezi de la Autojournal.fr au realizat un top mărcilor și mașinilor din ultimii 8 ani care se strică cel mai des. Modelele Dacia se află în topul fiabilității, pe locul 2.

SHARE

Fiabilitatea este unul dintre criteriile fundamentale în decizia de achiziție a unei mașini. Pe baza miilor de mesaje și comentarii primite de la cititori în ultimul an, Autojournal.fr a realizat un top al fiabilității și al mașinilor din ultimii 8 ani, cu maximum 150.000 de kilometri la bord, care se strică cel mai des. 

Ești șofer, ai cheltuieli. Ce mașini din ultimii 8 ani se strică des. Dacia, în topul fiabilității

În fiecare an, Autojournal.fr face un clasament al fiabilității celor mai populare mărci și mașini din Franța, compilând problemele sesizate de cititori și defecțiunile și recall-urile anunțate de producători și raportându-le la vânzări. 

Top-ul se referă la vehiculele puse în circulație începând cu 1 ianuarie 2016 și care prezintă mai puțin de 150.000 km la bord.

În 2024, pentru al patrulea an consecutiv, „cvartetul” din fruntea top-ului fiabilității realizat de Autojournal.fr (Toyota, Dacia, Kia, Suzuki) a rămas neschimbat, deși pozițiile au fluctuat. Nivelul de fiabilitate este excelent, iar cea mai mică slăbiciune este exploatată de concurență pentru a recupera un loc, notează jurnaliștii francezi.

Citește și: Cum a trecut un șofer român ITP-ul cu un „cazan”? Și-a „făcut” singur inspecția tehnică. Ce a pățit?

Prin poziționarea sa pe locul 5 în 2024, Audi arată că continuă să facă progrese și se apropie de lideri.

Ulterior, diferențele sunt minime între locurile 6 și 13. Dar mai în spate, BMW și Mercedes trebuie să își intensifice eforturile, afirmă jurnaliștii Autojournal.fr.

În partea de jos a clasamentului, ultimii patru constructori sunt aceiași ca și în 2023.

Top 20 cele mai fiabile mașini de maximum 8 ani și 150.000 km, în Franța

  1. Toyota
  2. Dacia
  3. Kia
  4. Suzuki
  5. Audi
  6. Volkswagen
  7. Opel
  8. Fiat
  9. Mini
  10. Hyundai
  11. Renault
  12. Skoda
  13. Seat
  14. Mercedes
  15. BMW
  16. Nissan
  17. Peugeot
  18. Citroën
  19. Ford
  20. DS Automobiles

Reputația mărcilor, pătată de modelele cu fiabilitatea la pământ

Mărcile, alte ori renumite pentru robustețea lor, își văd reputația pătată de o creștere a numărului de defecțiuni. Iar această tendință îngrijorătoare poate avea un impact de durată asupra încrederii consumatorilor.

DS7 Hybrid

DS Automobiles este grav afectată de aceleași probleme ca și modelele Peugeot-Citroën: distribuția motoarelor 1.2 PureTech, sistemul AdBlue al modelelor BlueHDi și cutia BPGA (protecția și gestionarea surselor de alimentare).

Dar asta nu e tot. Modelul DS 7 Crossback suferă de infiltrații de apă la nivelul luminilor spate și, mai îngrijorător, de defecțiuni ale bateriei de tracțiune în versiunea hibridă.

„Este în mod clar pe ultimul loc în clasamentul nostru”, afirmă jurnaliștii Autojournal.fr.

Citește și: FOTO Cu ce mașini circulă unii români? Dubă cu frâna pe o roată anulată cu un șurub, prinsă la RAR

Ford și modelele echipate cu motorul 1.0 EcoBoost

Motorul 1.0 EcoBoost al Ford continuă să se confrunte cu probleme la pompa de apă și, mai nou, și la pompa de ulei.

Întreaga gamă este afectată de unități ABS care se defectează frecvent. Iar alte probleme raportate includ uzura timpurie a ambreiajului și necesitatea de a înlocui cutiile de viteze automate „PowerShift”. 

Citroën C4

Citroën se confruntă cu aceleași probleme ca și Peugeot, cu câteva particularități în ceea ce privește modelul C4 Picasso „2”.

Traversa spate scârțâie, obligând rețeaua de service-uri să injecteze spumă sau să o înlocuiască.

Mai mult, ca și în cazul lui C4, unitățile de gestiune BPGA se defectează frecvent. După un prim model marcat de probleme de fiabilitate, C4 Picasso încă se străduiește să se îmbunătățească.

Peugeot și modelele echipate cu motorul 1.2 PureTech

„Leul” este într-o formă proastă. Cureaua de distribuție a modelului 1.2 PureTech continuă să se deterioreze rapid, chiar și pe modelele 2019 echipate cu o piesă întărită, afirmă jurnaliștii Autojournal.fr.

Amortizoarele de pe modelele 208, 2008, 308 și 3008 sunt slabe, iar sistemul AdBlue de pe motoarele 1.6 și 2.0 BlueHDi dă în continuare semne de fragilitate.

Mai rău pentru Peugeot, recentul motor 1.5 BlueHDi suferă de probleme la arborele cu came.

Hyundai Tucson (produs înainte de 2018)

Hyundai iese din top 5 cele mai fiabile mărci, în principal din cauza SUV-ului Tucson. Modelele de dinainte de 2018 (generația mai veche care nu a fost restilizată) au probleme de uzură prematură a ambreiajului și probleme cu mânerele ușilor cu blocare și deblocare temperamentală.

Mai mult, întreaga gamă a fost afectată de bug-uri GPS până în 2019. Acest lucru este regretabil, deoarece motoarele, fie ele pe benzină sau diesel, rămân foarte robuste, apreciază jurnaliștii Autojournal.fr.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te