joi 20 noiembrie
EUR 5.0889 USD 4.4142
Abonează-te
Newsweek România

Impozitul pe mașinile hybrid crește și de 13 ori. Va fi la fel de scump ca la cele pe motorină și benzină

Data publicării: 20.11.2025 • 14:15 Data actualizării: 20.11.2025 • 14:16
Femeie încarcă mașina - Foto: Frepik
Femeie încarcă mașina - Foto: Frepik
Modul de calcul și cuantumul impozitului auto se schimbă radical de la 1 ianuarie 2026 - Foto: Freepik (imagine cu rol ilustrativ)
Modul de calcul și cuantumul impozitului auto se schimbă radical de la 1 ianuarie 2026 - Foto: Freepik (imagine cu rol ilustrativ)

Modul de calcul și cuantumul impozitului auto se schimbă radical de la 1 ianuarie 2026. „Bomba” e pentru posesorii de mașini hybrid (mild-hybrid și full hubrid) care vor plăti aproape ca și cum ar avea un vehicul simplu pe benzină sau diesel. Impozitul crește și de peste 13 ori.

Parlamentul a aprobat proiectul Guvernului privind modificarea modului de calcul pentru impozitul pe autovehicule în funcție de capacitatea cilindrică și norma de poluare, de la 1 ianuarie 2025, conform angajamentelor asumate de România prin PNRR.

Principalele schimbări sunt introducerea unui impozit auto de 40 de lei pentru mașinile electrice, pentru care, până acum, nu se plătea nimic, și creșterea impozitului auto pentru mașinile hybrid (mild-hybrid și full hybrid) aproape la nivelul birului plătit pentru o mașină pe benzină sau diesel.

Citește și: Veste proastă, pentru șoferi! Se scumpește asigurarea RCA! Cea mai ieftină poliță în București, 1.947 lei

Impozit auto 2026: „Bombă”, pentru mașinile hybrid. Plătesc ca benzina și dieselul. 992 lei, în loc de 70 lei

Ca și până acum, de la 1 ianuarie 2026, impozitul auto se va calcula în funcție de capacitatea cilindrică a motorului prin înmulțirea fiecărei fracțiuni de 200 cmc cu o anumită sumă, în funcție de grupa de cilindree (Grupa I: până la 1.600 cmc, Grupa II: 1.601 - 2.000 cmc, Grupa III: 2.001 - 2.600 cmc, Grupa IV: 2.601 - 3.000 cmc, Grupa V: peste 3.000 cmc).

Noutatea e că suma pentru fiecare fracțiune de 200 cmc nu mai variază doar în funcție de grupa de cilindree, ci și în funcție de norma de poluare.

De o reducere de până la 30%, vor beneficia doar mașinile hybrid cu emisii de CO₂ de până la 50g/km CO₂ inclusiv. Adică, doar cele plug-in hybrid.

Prin urmare, de exemplu, impozitul pentru un SUV full hybrid, cu motor termic de 2.500 cmc și normă de poluare Euro 5 sau Euro 6, va fi de 992 lei, față de 70 lei în 2025, ceea ce se traduce printr-o creștere de 1.326%. În comparație, dacă SUV-ul cu motor de 2.5 litri ar fi „simplu”, pe benzină sau diesel, impozitul în 2026 va fi de 1.076 lei (Euro 5) sau de 1.011 lei (Euro 6). 

Nu în ultimul rând, Consiliile Locale vor putea aplica o cotă de majorare mai mare, de la „maxim 50%” în prezent, la „maxim 100%” de la 1 ianuarie 2026.

Modul de calcul și cuantumul impozitului auto se schimbă radical de la 1 ianuarie 2026 - Foto: Freepik (imagine cu rol ilustrativ)
Crește impozitul la mașini - Foto: Frepik

Citește și: Francezii, șocați că prima medie RCA a ajuns 545 €. În România, de 2 ori mai mare raportat la venit

Impozit auto cu motor de până la 1.600 cmc

  • Non-euro, E1–E3: 19,5 lei/ 200 cm3
  • E4: 18,8 lei/ 200 cm3
  • E5: 17,6 lei/ 200 cm3
  • E6: 16,5 lei/ 200 cm3
  • Hybrid: 16,2 lei/ 200 cm3 (emisii >50 g/km CO2)

În prezent, pentru această categorie, impozitul auto se calculează prin înmulțirea fiecărei fracțiuni de 200 cmc cu suma de 8 lei, indiferent de norma de poluare. 

Deci, de la 1 ianuarie 2026, impozitul auto pentru vehiculele din această grupă va fi mai mult decât dublu.

Impozit auto cu motor de 1.601 - 2.000 cmc

  • Non-euro, E1–E3: 29,7 lei/ 200 cm3
  • E4: 28,5 lei/ 200 cm3
  • E5: 26,7 lei/ 200 cm3
  • E6: 25,1 lei/ 200 cm3
  • Hybrid: 24,6 lei/ 200 cm3 (emisii >50 g/km CO2)

În prezent, pentru această categorie, impozitul auto se calculează prin înmulțirea fiecărei fracțiuni de 200 cmc cu suma de 18 lei, indiferent de norma de poluare.

Impozit auto cu motor de 2.001 - 2.600 cmc

  • Non-euro, E1–E3: 92,2 lei/ 200 cm3
  • E4: 88,6 lei/ 200 cm3
  • E5: 82,8 lei/ 200 cm3
  • E6: 77,8 lei/ 200 cm3
  • Hybrid: 76,3 lei/ 200 cm3 (emisii >50 g/km CO2)

Impozit auto cu motor de 2.601 - 3.000 cmc

  • Non-euro, E1–E3: 182,9 lei/ 200 cm3
  • E4: 172,8 lei/ 200 cm3
  • E5: 154,1 lei/ 200 cm3
  • E6: 151,2 lei/ 200 cm3
  • Hybrid: 149,8 lei/ 200 cm3 (emisii >50 g/km CO2)

Impozit auto cu motor de peste 3.000 cmc

  • Non-euro, E1–E3: 319,0 lei/ 200 cm3
  • E4: 297,3 lei/ 200 cm3
  • E5: 294,4 lei/ 200 cm3
  • E6: 290,0 lei/ 200 cm3
  • Hybrid: 275,5 lei/ 200 cm3 (emisii >50 g/km CO2)

Exemple de impozit pentru mașini termice și hybrid în 2026

Având în vedere noua metodă de calcul a impozitului auto în 2026 și faptul că cele mai întâlnite motorizări la mașinile pe benzină, diesel și hybrid sunt de 1.0 litri, 1.5 litri, 1.8 litri, 2.0 litri și 2.5 litri, Newsweek a calculat sumele pe care trebuie să vă pregătiți să le plătiți anul viitor.

Mașină pe benzină, diesel, mild-hybrid sau full hybrid cu motor de 1.000 cmc

  • Non-euro, E1–E3: 98 lei (50 lei în 2025)
  • E4: 94 lei (50 lei în 2025)
  • E5: 88 lei (50 lei în 2025)
  • E6: 83 lei (50 lei în 2025)
  • Hybrid E5: 81 lei (3 lei în 2025)
  • Hybrid E6: 81 lei (3 lei în 2025)

Mașină pe benzină, diesel, mild-hybrid sau full hybrid cu motor de 1.500 cmc

  • Non-euro, E1–E3: 156 lei (80 lei în 2025)
  • E4: 150 lei (80 lei în 2025)
  • E5: 141 lei (80 lei în 2025)
  • E6: 132 lei (80 lei în 2025)
  • Hybrid E5: 130 lei (4 lei în 2025)
  • Hybrid E6: 130 lei (4 lei în 2025)

Mașină pe benzină, diesel, mild-hybrid sau full hybrid cu motor de 1.800 cmc

  • Non-euro, E1–E3: 267 lei (252 lei în 2025)
  • E4: 257 lei (252 lei în 2025)
  • E5: 240 lei (252 lei în 2025)
  • E6: 226 lei (252 lei în 2025)
  • Hybrid E5: 221 lei (13 lei în 2025)
  • Hybrid E6: 221 lei (13 lei în 2025)

Mașină pe benzină, diesel, mild-hybrid sau full hybrid cu motor de 2.000 cmc

  • Non-euro, E1–E3: 297 lei (280 lei în 2025)
  • E4: 285 lei (280 lei în 2025)
  • E5: 267 lei (280 lei în 2025)
  • E6: 251 lei (280 lei în 2025)
  • Hybrid E5: 246 lei (14 lei în 2025)
  • Hybrid E6: 246 lei (14 lei în 2025)

Mașină pe benzină, diesel, mild-hybrid sau full hybrid cu motor de 2.500 cmc

  • Non-euro, E1–E3: 1.199 lei (1.391 lei în 2025)
  • E4: 1.152 lei (1.391 lei în 2025)
  • E5: 1.076 lei (1.391 lei în 2025)
  • E6: 1.011 lei (1.391 lei în 2025)
  • Hybrid E5: 992 lei (70 lei în 2025)
  • Hybrid E5: 992 lei (70 lei în 2025)
Mai multe articole din secțiunea Auto
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Newsweek România Abonamente

Print

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Fără reclame
Abonează-te
Print + Digital

Print + Digital

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Digital

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Fără reclame
Abonează-te
Newsweek România
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te
Newsweek România
Newsweek România Ultima oră
Newsweek România
Ultima oră