Volkswagen ID. 7, urmașul Passat-ului în era 100% electrică, a fost lansat în România cu un preț de pornire de 53.335 de euro, TVA inclusă. Are motor de 286 de cai putere, cu un cuplu de 545 Nm, baterie de 77 kWh și autonomie maximă de 621 de kilometri (WLTP), iar lista de dotări standard este bogată.
În Germania, VW ID.7 pleacă de la 56.995 de euro, dar în China, VW ID.7 Vizzion, aproape aceeași mașină, are un preț de bază de 30.400 €, potrivit carscoops.com.
Citește și: Top-ul fiabilității JD Power: Mașinile noi, din ce în ce mai proaste. Polestar și Tesla, „campioane”
De ce VW ID.7, urmașul electric al Passat-ului, e cu aproape 50% mai ieftin în China față de Europa
VW ID.7 Vizzion, versiunea chinezească a VW ID.7 comercializat în Europa, e cu aproape 50% mai ieftin, deși modelele sunt aproape identice.
Diferențele principale sunt la motor și baterie. Modelul produs de joint venture-ul FAW-VW în China și vândut pe piața locală are o baterie nichel-mangan-cobalt de 84,8 kWh, mai mare decât a modelului european de bază (77 kWh) și un motor electric mai slab, care dezvoltă 201 cai putere și un cuplu de 310 Nm, în versiunea entry-level (286 CP și 545 Nm, în Europa și SUA). Ulterior, gama ID.7 va fi completată în Europa și SUA de o variantă echipată tot cu un motor electric de 286 decai, dar cu o baterie de 86 kWh și o autonomie maximă de până la 700 de kilometri.
ID.7 Vizzion pentru piața chineză are o lungime de 4.956 mm (4.961 mm - ID. 7 în Europa), o lățime de 1.862 mm și o înălțime de 1.537 mm (1.536 mm - ID. 7 în Europa) și un ampatament de 2.965 mm (2.971 mm - ID. 7 în Europa).
Citește și: Prețurile asigurărilor Casco, mai mari cu 72% pentru mașinile electrice. Care este motivul
Modelul entry-level chinezesc ID.7 Vizzion are o autonomie declarată mai mică, chiar dacă are motor mai slab și baterie mai mare, de 642 km (CLTC, echivalentul WLTP în China), dar se pregătește și o versiune cu două motoare și tracțiune integrală, care promite o autonomie de 570 km.
Printre dotările principale ale modelului ID.7 pentru piața chineză se numără un ecran central de infotainment de 15 inci, un mic instrumentar de bord digital, un head-up display, un sistem de iluminare ambientală configurabil și un sistem audio Harman Kardon cu 16 difuzoare.
În Europa, inclusiv Româna, VW ID.7 Pro vine cu un pachet bogat de opțiuni standard, dispunând, printre altele, de head-up display cu realitate augmentată, sistem de infotainment cu navigație integrată, botezat „Discover Pro Max”, și ecran de 15 inchi, jante din aliaj de 19 inci și un pachet complet de sisteme de siguranță - Travel Assist, Lane Assist, Side Assist, Rear Traffic Alert și Area View.
De asemenea, Volkswagen ID.7 integrează în premieră sistemul Climatronic adaptiv, ca dotare opțională, pentru scaunele din față – cu răcire sau încălzire, în funcție de necesitate și, de asemenea, cu o funcție de uscare.
În Europa, ID.7 este disponibil și în varianta specială de lansare, 1st Edition, cu trei opțiuni de echipare - 1st Edition, 1st Edition Plus și 1st Edition Max, ce includ o serie de echipamente suplimentare comparativ cu modelul de bază Volkswagen ID.7 Pro.