Prețurile asigurărilor Casco, mai mari cu 72% pentru mașinile electrice. Care este motivul

DE Mircea Neacșu | Actualizat: 23.11.2023 - 15:12
Prețurile asigurărilor Casco, mai mari cu 72% pentru mașinile electrice. Care este motivul - Foto: Profimedia Images - Imagine cu rol ilustrativ
Prețurile asigurărilor Casco, mai mari cu 72% pentru mașinile electrice. Care este motivul - Foto: Profimedia Images - Imagine cu rol ilustrativ

Prețurile asigurărilor Casco sunt mai mari cu 72% pentru mașinile electrice, față de anul trecut, potrivit unei analize realizate în Marea Britanie. Scumpirea se datorează costurilor foarte mari pentru reparații și riscului de daună totală în cazul deteriorării bateriei.

SHARE

Costul asigurărilor au crescut pentru toate tipurile de autovehicule în ultimele 12 luni, din cauza unor factori precum inflația, scumpirea mașinilor noi, a mașinilor uzate și a pieselor de schimb, lipsa forței de muncă, prelungirea duratei creditelor pentru autovehicule și scăderea randamentelor investiționale ale asigurătorilor.

Dar, dacă primele de asigurare pentru mașinile pe benzină și diesel au crescut cu 29% într-un an, cele pentru mașinile electrice au „explodat” cu 72%. 

Citește și: Frigul, coșmarul mașinilor electrice. Autonomia scade cu 30%. Cât merge Dacia Spring cu un „plin”?

Prețurile asigurărilor Casco, mai mari cu 72% pentru mașinile electrice

Potrivit comparatorului online pentru asigurări auto Confused.com, prima medie pentru toate tipurile de mașini a crescut cu 58% în ultimele 12 luni în Marea Britanie, de la 586 de lire sterline (672 euro) la un nivel record de 924 de lire sterline (1.060 euro). 

Dar această scumpire medie ascunde creșteri mai mari ale primelor pentru mașinile electrice, care în aceeași perioadă au urcat cu 72%, față de 29% pentru mașinile pe benzină și diesel, informează autocar.co.uk.

Într-un raport finanțat de asigurători, Thatcham Research, o companie specializată în informații privind riscurile auto, a evidențiat provocările cu care se confruntă asigurătorii în acoperirea daunelor vehiculelor electrice și factorii care influențează primele mai mari pentru aceste autovehicule. 

Citește și: Hertz închiriază zeci de mii de mașini electrice. E dezamăgit. Reparațiile costă dublu ca la termice

Printre acestea se numără costurile mult mai ridicate ale reparațiilor mașinilor electrice decât în cazul mașinilor „clasice”, cu motoare cu combustie internă, durata mai mare a reparațiilor și costurile ridicate de depozitare în siguranță a vehiculelor electrice avariate.

Cifrele Asociației asigurătorilor britanici arată că despăgubirile pentru vehiculele electrice sunt cu 25,5% mai scumpe decât cele pentru vehiculele echivalente cu motoare pe benzină și diesel și că durata reparațiilor este cu 14% mai mare.

Riscul de daună totală, mult mai mare la mașinile electrice din cauza bateriei de înaltă tensiune. O baterie costă 16.285 - 33.832 euro

Raportul Thatcham Research punctează, de asemenea, riscul de daună totală economică mult mai mare la mașinile electrice, subliniind că "există o lipsă îngrijorătoare de soluții de reparare a bateriei și de diagnosticare post-accident la prețuri accesibile, ceea ce duce la declararea prematură drept daună totală a mașinilor electrice și la creșterea disproporționată a costurilor de despăgubire".

Problema majoră pentru asigurători este costul ridicat al unei baterii de înaltă tensiune noi în raport cu valoarea în scădere a vehiculului electric pe care ar urma să fie montată. Prețul bateriilor variază între 14.200 și 29.500 de lire sterline (16.285 - 33.832 euro), ceea ce, potrivit Thatcham, reprezintă mai mult decât valoarea de piață a unei mașini electrice de clasă medie după numai un an.

Potrivit lui Mark Fry, director de inginerie la Thatcham, acest lucru dă peste cap modelul de calcul al asigurărilor de tip Casco în cazul mașinilor electrice. 

Citește și: Șeful Toyota, despre scăderea vânzărilor de mașini electrice: „Oamenii încep să deschidă ochii”

"În timp ce în trecut riscul era în sarcina șoferului, pe măsură ce apare această nouă tehnologie EV, începem să vedem cum riscul se mută către mașină", a declarat Mark Fry.

"Pentru a aborda acest aspect, lucrăm cu producătorii de automobile pentru a ne asigura că își proiectează vehiculele electrice cu ușurința reparării în minte și că dispun de metode de reparare și de o bună disponibilitate a pieselor, astfel încât vehiculele să poată fi reparate în mod durabil și să poată fi repuse rapid pe șosea", a adăugat expertul. 

Reacția asigurătorilor la riscurile mașinilor electrice? Unii refuză să încheie polițe

Din cauza costurilor și riscurilor mașinilor electrice, unii asigurători au renunțat să-și bată capul și au abandonat pur și simplu acest sector de piață.

Printre aceștia se numără, de exemplu, în Marea Britanie, compania de asigurări Aviva, care a încetat temporar să mai emită polițe noi pentru Tesla Model Y, care este în prezent cel mai bine vândut vehicul electric pe piața britanică și nu numai. 

În ultimele săptămâni, presa din UK a publicat povești de groază despre costul ridicat al asigurărilor pentru vehicule electrice, unii șoferi susținând că li s-au oferit prime de până la 4.500 de lire sterline (5.160 euro), iar alții că reînnoirile lor s-au dublat sau chiar triplat. Cu toate acestea, acești șoferi recunosc, însă, deseori că au avut cereri de despăgubire pentru accidente și amenzi pentru depășirea vitezei, factori care, în UK, sunt luați în calcul.

Google News Urmărește-ne pe Google News
Comentarii 0
Trebuie să fii autentificat pentru a comenta!

Alege abonamentul care ți se potrivește

Print

  • Revista tipărită
  • Acces parțial online
  • Newsletter
  •  
Abonează-te

Digital + Print

  • Revista tipărită
  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
Abonează-te

Digital

  • Acces total online
  • Acces arhivă
  • Newsletter
  •  
Abonează-te
Articole și analize exclusive pe care nu trebuie să le ratezi!
Abonează-te