În timp ce Ford și Dacia se roagă de ani de zile de autoritățile de la București să le lege fabricile de la Craiova și Mioveni de lumea civilizată cu autostrăzi, dar nu au primit decât promisiuni, la Budapesta lucrurile merg altfel.
BMW AG a anunțat la jumătatea lui 2018 că a decis să investească un miliard de euro într-o nouă fabrică la Debrecen, prima investiție de acest gen realizată de constructorul bavarez pe ”bătrânul continent” în ultimii aproape 20 de ani (ultima fabrică BMW în Europa a fost făcută în 2000, la Leipzig).
Acum, la puțin peste un an distanță, ministrul ungar al Inovației și Tehnologiei, Laszlo Palkovics, a declarat că lucrările de construcţie la uzina BMW pot începe în condiţiile în care contractul privind achiziţionarea terenului a fost semnat, iar BMW Group a devenit proprietarul terenului.
Și, foarte important, Laszlo Palkovics a anunțat că Guvernul de la Budapesta a contribuit cu 130 miliarde forinţi (cca 390 de milioane euro) pentru îmbunătăţirea infrastructurii de transport din jurul zonei industriale amplasată în nord-vestul oraşului Debrecen, care va găzdui şi viitoarea uzină BMW. Alte 35 de miliarde de forinţi (cca. 100 milioane de euro) urmează să fie cheltuite pentru dezvoltarea sistemului educaţional din Debrecen, în ideea de a furniza mână de lucru calificată companiilor din oraş.
Citește și... BMW își construiește fabrică la 30 de kilometri de granița României